för att leda ridturer...

LinnK

Trådstartare
vad behöver man för utbildning då?
alltså för att ha ett eget företag och anordna ridturer.
egenföretagar utbildning eller småföretagande utbildning är väl förmodligen praktiskt att ha, men sen då, måste man vara ridinstruktör eller nåt?
kan man läsa nån sån utbildning på distans?
(vägrar flytta från min älskade robert.. :love:)

tack på förhand!/Linn
 
borde man inte ha lantbruk / husdjurs utbildning?
och gå praktik hos nån ridskola?
har för mig det.
jag var turledare på islandshästar i norge,men hadde inge utbildning för det.
 
Jag tror inte man behöver någon utbildning alls?
För att tex starta ridskola (som godkänds av kommunen) behövs väl bara att stallet är okej, jag tror inte det har nåt att göra med ägarens/personalens utbildning...
Vad det sen kan vara bra att ha är ju en annan sak. Ska du bara ta ut okunniga ryttare ut på en liten tur och inte lära dom rida så lär du ju egentligen inte behöva så mkt.
Lite duktigare ryttare kanske det är svårt att få om du inte har någon utbildning...
 
Ja jag skulle vilja säga att det märks relativt omgående vad du kan och inte för de som själva kan lite. Då sprider sig snart ryktet om du är bra eller dålig. Men det finns inga krav på någon utbildning fast det såklart är bra att ha i din reklam.
 
Är det turridning du ska sattsa på räcker det med om du har goda ridkunskaper själv! Dessutom kunna hästskötsel, men det säger sig själv.

Däremot kanske det kan vara en ide att utbilda sig i turistnäring! Det tror jag du skulle få mycket nytta av. Och minns jag inte helt galet finns det med hästinrikting. Åtminstone HAR funnits. Du får forska lite. Ring tex någon naturbruksskola, de brukar ha lite koll på sådant!
 
tror inte det finns några krav på utbildning, men det är nog ett plus i kanten när man söker kunder!
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 296
Senast: Cocos
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 752
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp