För dyrt??

Här omkring är det ingen mer eller mindre som låter medryttare träna för tränare och tävla osv på en häst som är i tävlingskondition och som är hyfsat högt utbildad. Däremot kryllar det av gratis medryttarhästar vars ägare inte rider regelbundet eller har någon plan för hästen, dom brukar inte kosta något. Men det är få som äger sin häst och samtidigt tränar och tävlar och som även vill ha en medryttare på den som också ska träna den.

Och absolut, som jag skrivit många gånger nu, är upplägget inkluderat med garanterat bra hästar som man garanterat kan utvecklas på på det sättet att man kan ta sig uppåt i klasserna osv så absolut kan priset vara fullt rimligt. Det är väl jag som har en väldigt dålig bild av hur ridskolehästar är, majoriteten är säkerligen i grunden bra utbildade men tappar gnistan fort när dom blir ridskolehästar och blir lite avskärmade. Men sen är ridskolorna här omkring inte särskilt bra.
Ja, då har du en extremt skev bild av ridskolehästar. Känner inte igen den alls faktiskt. Många av våra är t ex ute och tävlar dressyr med elever och kammar hem vinster och placeringar på löpande band. De är pigga, glada, mycket välutbildade och superfina .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 21-årig medryttare/skötare till en D-ponny sedan drygt ett år tillbaka. Innan den här hästen så har jag arbetat ideellt som...
2
Svar
26
· Visningar
4 545
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp