Förälder band ihop ponnys bakben

Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

JAG BLIR SÅÅÅÅ ARG NÄR JA HÖR OCH LÄSER SÅDANT HÄR:mad: :mad:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

usch :mad::mad: Vilken hämsk människa.
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Kanske det börjar bli dags att se över reglerna, så man inte "kommer undan" med liknande händelser.

Jag slutar aldrig att förvånas över endel människors tilltag :mad:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Kan inte säga annat än FY FAN!! :devil:


:cry:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

"En B-ponny hittades hängande i sin transport med bakbenen ihopbundna vid en hopptävling hos Skultorps RS i maj."

Hängande? Över frambommen eller hurdå? :confused:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

vilken hästkännedom... :smirk:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Farouk skrev:
"En B-ponny hittades hängande i sin transport med bakbenen ihopbundna vid en hopptävling hos Skultorps RS i maj."

Hängande? Över frambommen eller hurdå? :confused:
PRECIS det jag också undrade och tänkte skriva..*men du hann före*;)
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

The Great White Shark skrev:
Kanske det börjar bli dags att se över reglerna, så man inte "kommer undan" med liknande händelser.

:

Det är väl helt uppenabrt att det är ett fall för djurskyddmyndigheten?
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Fy fan va hemskt!! ååååh va onödigt!!!!
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Om ponnyn sparkar sönder transporten så kanske man ska fundera på att träna hästen INNAN man åker ut och tävlar. Ev. håller i hästen ute... :cool: Förbannade lata människor.
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

hur fan är folk FUNTADE?????? för det första binda ihop benen, hallå, där sjönk IQ nivån till 0, sen att lämna en ponny ensam i transporen, ja där sjönk IQ nivån till -100 :mad:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Man kan ju undra hur ponnybarnets/ponnybarnens inställning till djur kommer att bli när de ser föräldrarna göra såna här grejer.

De gånger mina nära och kära har varit iväg o tävlat har de minsann lett sina ponnier runt när de inte ridit! Och deras hästar står ändå väldigt snällt i transporten!

Nä fy! Om jag får se något liknande på nån tävling jag är på så lovar jag att genast ta kontakt med någon ansvarig på tävlingsplatsen för sånt här ska inte tillåtas hända. Och jag tror att det biter mer om det kommer en veterinär/domare el liknande o säger till än att lilla jag gör det.

//Lillan
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

*hugger en knapp*

Sedan kan man ju även förundras över straffet från disciplinsnämnden; en tillrättavisning....:mad:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Jag vet hur hela händelsen gick till och hur den blev hängandes men vet inte om man kan diskutera det här...

Kan i alla fall säga att den blev hängandes och kippade efter luft....
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Tycker också det där med att ponnyn hittades hängandes i transporten låter lite konstigt.. hur kan man hänga upp en häst i en transport? även en B-ponny väger ju litegrann.
(håller självklart med alla att det var jävligt dumt och onödigt gjort)
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

jag blir så - PIP- arg när någon gör så här... hästarna kan väll inte rå för om de går dåligt på en tävling?!:cry:
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

fan va lessen man blir
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

lakrits skrev:
Jag vet hur hela händelsen gick till och hur den blev hängandes men vet inte om man kan diskutera det här...

Kan i alla fall säga att den blev hängandes och kippade efter luft....

Jag tror att det går att diskutera, bara man inte nämner några namn eller dyl.
Rätta mig om jag har fel!
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Som jag har lärt mig så är det ingen fara så länge man inte nämner personer eller en specifik plats som går att förbinda med dem...

Typ man får inte säga: Karlsson på Blahagatan är... (ord som Karlsson inte vill ha hängandes efter sig hela sitt liv sen)

eller: Han är 57år och har en pissgul ford med röda elefanter på...

(Rätta även mig om jag har fel)

//Lillan
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 460
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Plönninge brukar bjuda på fina förutsättningar för goda prestationer. Så även den 30 augusti när det åter var...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Så här långt har 24 fälttävlanshästar testats. Alla provsvaren har varit negativa...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Vad tror ryttarna om den nationshoppning som börjar i dag söndag? Här är några synpunkter och tankar...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp