Förälder band ihop ponnys bakben

Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

det krävs tillstånd för att adoptera barn, det är jättebra att kolla om föräldrarna anses lämpliga!!

men det kanske är dags för samma sak när det gäller att få ha djur!
alltför ofta hör man hur folk behandlar sina djur :devil:

fyfaan!! högre straff för djurplågare tack!!!!
 
Sv: Förälder band ihop ponnys bakben

Ok......jag fick höra detta av en förälder som varit på samma tävling och som känner personen som hittade hästen.

Man hade hört oväsen ifrån transporten. Till slut blir det alldeles tyst.
Man går till transporten och öppnar. Därinne ligger ponnyn och kippar efter luft. Hästen är bunden i bakbenen och med en lina upp under magen, mellan frambenen till en halsring.
Ponnyn hade absolut inga möjligheter i världen till att ta sig upp på egen hand.
Man försöker febrilt få loss halsringen, ponnyn kippar mer och mer efter andan. På ett eller annat sätt får man loss ponnyn.

Tydligen hade man sedan tävlat på ponnyn.......

Nu är detta vad jag har hört,,,inte sett själv...men jag litar på källan som berättade så jag antar att det var så här det gick till.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 459
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Plönninge brukar bjuda på fina förutsättningar för goda prestationer. Så även den 30 augusti när det åter var...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Så här långt har 24 fälttävlanshästar testats. Alla provsvaren har varit negativa...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Vad tror ryttarna om den nationshoppning som börjar i dag söndag? Här är några synpunkter och tankar...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp