Föräldrar till barn som rider

Vad roligt! Finns förutsättningarna som tid, ekonomi, intresse etc så kör säger jag 😁! Det går alltid att sälja om det verkligen inte skulle bli som tänkt. 😊
Jag och min mamma för diskussionen om att köpa en ponny och hjälpas åt med den.
Hon är körintresserad och har förut haft en körponny. Så win win!
Så är hon med på tåget så kommer det förmodligen bli en ponny framöver :)
 
Uteritt med Princeponnyn idag. :love: Tränset funkade jättebra i stl full :angel:
20230205_104156.jpg
 
Idag skulle vi låna ponny och rida men dottern blev sjuk. Så frågade om storasyster ville följa med istället - hon är inte alls intresserad. Något motvilligt sa hon ja till slut. Jag sa att vi bara kunde skritta en stund. Men döm till min förvåning när ungen sa ”jag vill inte åka hem”. ❤️

Hon travade till och med, flera, flera varv i ridhuset. Hon tyckte att det var så roligt!
Ponnyn som är gudasnäll joggade jag bredvid och ungen hade långa tyglar och skumpade bara runt.
Så roligt!
 
Idag skrittade ena barnet på deras nya ungponny för första gången i ponnyns liv. Otroligt bra temperament på honom. ♥️
Ska bli så himla kul!
Glad att vi köpte C-ponny och inte en till B. Storleksmässigt alltså.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2023-02-10-14-32-27-619_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_2023-02-10-14-32-27-619_com.google.android.apps.photos.jpg
    272,8 KB · Visningar: 86
I torsdags kom meddelandet som skrämde livet ur mig.
Hej
Prince dålig igen. 😭 vill ni komma ut så är d bara å dyka upp. ❤️
Tusentals känslor och tankar hann gå igenom mig på samma gång. Valde dock att inte ta hem A från skolan och åka ut, mest för att vara i stan och ha närmare till UDS om han behövt åka in. Nu verkar det ha varit en lindrig förstoppning orsakad av för mycket oplanerad vila pga snöstormen och att han sen låg på mage i hagen och åt frukost på morgonen 🙄 måste ha blivit för kall om magen! Så vi var ute hela em/kvällen på torsdagen och promenerade och trugade i mashvatten.
20230309_154316.jpg
Samma igår, men nu får han lite mer mat. Han är redan sjukt less på oss och vill bara ha MAT 🙈 ska se om A får sitta upp en sväng idag, bättre att hon är pilot innan han får börja gå lektioner igen nästa vecka. Och jag ska köpa hem en magplatta att sätta på kryssgjordarna på utetäcket, eftersom han gärna ligger och chillar i hagen så fort det är sol 😅
 
Vi var och provred en ponny till dottern idag och den var så himla trevlig i traven. Men när vi skulle ta en galopp så bralla den och dottern flög över huvudet ponnyn.
Det grämer mig!

Vi letar en trygg och snäll ponny till dottern som är nybörjare. Den här ponnyn hade buset för nära till hands..
 
Döttrarna igår. Den på stora hästen har haft ett uppehåll på nästan fem år, men hoppar nu små rundor på en meter.
Den på ponnyn vill rida bettlöst och då åker grimman på.

Båda hästarna är mogna damer på 21 respektive 16 år. Men det är svårt att tro emellanåt.
 

Bifogade filer

  • 20230408_160824.jpg
    20230408_160824.jpg
    481,6 KB · Visningar: 66

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 201
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 811
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp