Förbudsskylt

T

Trollsan

Hoppas att jag lagt tråden rätt...

Förr fanns det skyltar som satt på flera stalldörrar.
De var gula med svart text, det stod ungefär:

"Tillträde till hästar och stall är förbjudet utan ägarens tillåtelse"

Kan man fortfarande få ta på dessa någonstans?
Eller skyltar med liknande innebörd?
Tipsa gärna!!

Det har börjat smyga runt "folk" hemma...
Senast nu på förmiddagen skrämde svärfar iväg någon som var inne i stallet:devil:.
Jag tänkte snabbt som attan markera att jag inte vill ha några utomstående i mitt stall!!

(Funkar inte detta är det väl bara en stor otäck hund och en hagelbössa som väntar...)
 
Sv: Förbudsskylt

Vet inte om de finns kvar men förr fanns det gott om olika skyltar på Nordpost. Om det inte finns där så finns det ju firmor som typ Systemtext där man både kan beställa färdiga skyltar (ganska dyra) eller köpa material och göra själv (lite billigare).
Jag har själv fått liknade skyltar fast där det står djur istället för hästar i samband med våra kor blev testade fria från BVD och Leukos. Kommer inte ihåg om de kom från Jordbruksverket eller från Skånesemin men de dök bara upp på posten.
 
Sv: Förbudsskylt

Låter otäckt det där med att det smyger runt folk hemma hos er!
Nog sjutton måste det finnas skylar att få tag på.
Om inte annars, gör en själv med hjälp av datorn och en lamineringsapparat, dvs. plasta.
 
Sv: Förbudsskylt

Jag har sett skyltar på granngården och andra ställen där de säljer jordbruksprodukter. Vissa hästaffärer har det oxå.
 
Sv: Förbudsskylt

Känns himla olustigt att någon smyger hit när vi inte är hemma.
Har ringt runt till våra närmaste grannar och ett par stall i närheten, det är nog inte bara oss som de har planerat att besöka!

Granngården här hemma har tyvärr inga skyltar, och verkade inte så pigga på att ta hem något heller...
Ska ta en tur till närmsta lite större stad och kolla där, de har ju både granngården och någon ridsportbutik.
Finns det inte där så får jag beställa från Nordpost de hade en skylt passar (nackdel är att det tar ett par dagar att få hem).

Trollsan - som ska sova med öppet fönster och ett öga öppet!
 
Sv: Förbudsskylt

Vi köpte på Granngården !
De hade en massa olika !
 
Sv: Förbudsskylt

Kartong och laminator får fungera för stunden, tills jag fått de skyltar jag har beställt.

Tyvärr håller de hemgjorda inte i evighet...
Södervägg med gassande sol bleker allt text, och samma vägg utsätts för massor av regn när vädret är sådant. Och fukten har ju en tendens att krypa in i det laminerade.

De fabrikstillverkade håller i flera år!

Tack alla för era tips!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp