Fördelar med att ha valp..(skoj)

N

Nemo

1: Man får mycket frisk luft första månaderna.
2: Man utnyttjar dygnets alla timmar till att plocka undan och städa golv och annat nyttigt.. istället för att sova och titta på tv-serien man har följt i flera år..
3: Man lär sig utnyttja kameran man köpte till semestern förrförra sommaren.
4: plötsligt gör det inget längre om man är skitbarnslig.
5: Man får en anledning till att shoppa både kläder och skor.
6: man kan alltid skylla på valpen om man inte har lust att göra något med polarna..

någon som har fler fördelar med valpar? Förutom att dom är det goaste som finns :love: :idea: :D
 
Man kan alltid skylla på valpen för att man inte har det så välstädat! Fast alla som känner oss vet mycket väl att det inte var välstädat innan heller :D
 
visst det har sina fördelar. men just nu så längtar jag tills min har blivit lite större (10veckor) OCH RUMSREN. Det ska bli kul att gå stora promenader i skogen och inte bara här på gräsmattan. Men allt har ju sina för och nackdelar. Söta är dem ju nu i alla fall. Som nu tex, att man kan ha så roligt med en strumpa??? mvh malin :rofl:
 
Ja visst är det jobbigt! Jag har en 8 veckors nu efter min tik och även om det är en söt och rolig period i hundens liv så önskar jag att detta år går snabbt så jag kan få komm ut på långa promenader och få använda hunden.

Det är ju för tråkigt att inte kunna ta med den på promenader och andra träningar. Bara kisskortisar. :(

Finns inget bättre än en vuxen hund. Visserligen vill man ju forma dem själva men valptiden är ju så "tråkigt långsam " eller vad man ska säga
 
Äntligen nån som tycker som jag. Jag går ännu längre och säger dessutom att det bara känns som en transportsträcka. Tänk sen ska de gå igenom första könsmognande, unghundsperioden.. *suck suck*

Jag längtar bara tills vi kan börja tävla.
 
Hehehe.. ja jo visst är dom jobbiga oxå...min ör nu 10 veckor (imorgon) och ibland förbannar jag mig själv att jag skaffade valp istället för en omplaceringshund modell vuxen... men sen siter dom där och tittar på en med trötta små valpögon efter en lekstund, med huvudet lätt på sned, då är allt bra igen.. till monstret börjar gnaga på en och kissa precis innan för ytterdörren bara för det inte är nåt roligt ute i mörkret...jaja suck...

Nej hjälp!!! nu gnager han sönder min sko!!!
 
Kom på en fördel till! Man hittar massa saker man inte ens visste att man hade! :eek: :angel:
 
Jag har en; man sitter inte lika mycket framför datorn! Gör man det ändå straffar det sig genast i form av kisspölar på golvet, söndertuggade skor osv. osv :D.
 
Ja, en vuxen hund är mkt roligare att ha än en liten valp som man inte kan göra så mkt med. Nu försöker valpen ta mammas tuggben. Inte så lyckat! :D :angel: *morr morr* valpen verkar i allla fall vara lättlärd. :)
 
Mest orolig blir jag när det blir alldeles tyst. :eek: DÅ är det frågan vad de hittat på för hys. Så länge de lever om brukar det vara lugnt. :p
 
Jag tycker i och för sig att det är kul att ha valp, men jobbigt :)
Det finns ju så mycket man kan göra med valpen oxå!
Tex så har min lärt sig inkallning (hit) och sitt och ligg.
Vi har börjat tulla lite på fot oxå. Naturligtvis är det mest på skoj, men han är så lättlärd. Tror ni vi blir etta på valpkursen om två månader om han redan kan sitt ligg och fot och kommer på lös inkallning? :angel: :D
 
Jo visst, kan man göra det! Min valp som visserligen är efter min tik och född här hemma, har jag bara haft ensam utan syskon sedan i onsdags. Hon är snart 9 v. Så just nu har vi bara mys och inga planer på att träna. Tycker inte det är så viktigt med att snabbt lära in sitt och ligg. Att träna på kontakten tycker jag är mkt viktigare. Har jag bra kontakt med min hund är det snabbt gjort att träna in dessa saker längre fram.

Det vi ska börja lite smått med är inkallning. Men just nu tar vi det lugnt. Hm, lugnt och lungt just nu röjer mamma och bäbis som f-n här hemma. :crazy: :angel:
 
det stämmer sååå bra!!

tack och lov är det inte så med min vovve längre... och han är jue bara snart 4 :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Här får du lite förberedande övningar: 1. Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Saybia
·
  • Låst
Övr. Barn Suck, jag förstår inte hur de bär sig åt! De är i och för sig inte så gamla ännu (2,5 och 6) och lämnar man dem ensamma tillsammans i...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: biffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Dejtingtråden del 37
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp