Företagande med häst!

myfairlady91

Trådstartare
Är det någon här som går den utbildningen? Eller någon som funderar på att söka nästa år?

Jag funderar på att söka nästa år och jag skulle vilja veta hur utbildningen är! Hur är det att plugga/bo i Skara? Har man tid att ha egen häst med sig?
 
Hej går inte den linjen själv men har en vänner som gör det. Här i Skara är det väldigt hästtätt. Många ridhus och stall. Så det är absolut inget problem att ta med sig egen häst. Skara är en trevlig stad liten men trevlig. Skolan tar mkt tid men har man viljan och orken ska det inte vara några problem. Mina vänner hinner med sina hästar och andra djur, xtra jobb + kunna umgås och slappa lite. Så sök jag har bara hört gott om skolan. :banana:
 
Hej! Jag har också funderat på att gå denna utbildning. Tyvärr har jag inte jobbat tillräckligt med hästar innan (1år) men till nästa höst så kommer jag nog att platsa. Då har jag jobbat ihop tillräckligt många timmar Det räknades inte att jag haft egna hästar sen 11-års åldern.
Då kanske vi blir klasskompisar :)
 
Har inte heller jobbat tillräckligt länge med hästar.. har haft egen häst i 14 år, ridit i ca 25 år och tävlar/tränar i hoppning. Får nog lägga på en rem om jag ska kunna komma in på skolan..
Får väl se om vi blir klasskamrater..
 
Har gått denna och tyckte det var en jättebra och lärorik linje. Det går alldeles utmärkt att ha med sig häst och hinna med allt. Skara var toppen!!
 
Det låter jättebra.. När gick du utbildningen? Jobbar du med hästar nu? Är det lönt att gå utbildningen eller klarar man sig utan den? Vad är din uppfattning du som har gått den?
 
Jag ingick i den första årskullen som gick och som var testpiloter på utbildningen.
Utbildningen är bra med yrkesmänniskor inom hästnäringen som lärare. Har man tänkt att starta eget är detta en jättebra utbildning. Jag jobbar ständigt med hästar men livnär mig inte på dom. Hade väl gjort det om jag inte hade blivit sparkad och som gjorde det omöjligt att fortsätta med det på heltid.
Jag fick lära mig mycket nytt och kan tycka att det känns skönt att ha denna utbildningen i ryggen. Framförallt om man tänkt starta eget.
 
HM...vet bara att själva hästbiten arrangeras av folk på Järpens Ridklubb och kursen hålls i samband med en massa andra "företagande & hund" m.m. kurser i Åre. Jag såg info när vi var där i somras. Den verkar mest rikta sig till turistarrangemang med häst.

Detta hittade jag lite snabbt nu på google: Hästföretagande
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Sasse
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Zpunk
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp