Bukefalos 28 år!

Förlorat båda

H

heylan

Jag har alldeles nyss fått reda på att min älskade Mijo också har dött. Min söte Dexter dog av oförklarlig anledning förra söndagen (natten till måndagen), och nu inatt har alltså vackre Mijo oxå försvunnit. Dexter var 2,5 år och Mijo 3,5 år. Båda hade samma symptom innan de dog - slöa, flottiga i pälsen, ville inte äta/dricka osv. Mijo har bott hos min mamma och min bror en period, eftersom ha inte trivs med hunden. Jag och min sambo var hemma och hälsade på hos mamma för ett par veckor sedan; vi åkte dit på söndagen och kom hem på fredagen. När vi kom hem var den annars så knubbige och keliga Dexter mager, slö och tufsig, men eftersom det var fredag kväll så bestämde vi oss för att avvakta till måndag. Hade han inte blivit bättre då skulle vi åka till veterinären direkt. Han dog med munnen öppen på sovrumsgolvet natten till måndag. Det vi hade märkt, förutom att vi var tvungna att spruta i honom vatten med en plastspruta, var att han även verkade ha ont i magen. Han var även vinglig och hade problem att hoppa upp på saker. Enligt kompisen som matade honom när vi var borta hade han inte kräkts någon gång. Han hade dock inte kommit in förrän på tisdagen, vilket var ovanligt (att han var borta så länge alltså). En av gissningarna vi hade var att han kanske blivit påkörd och att det "bara" skadat inre organ. För ett par dagar sedan ringde min lillebror och sa att Mijo inte kommit in. Han brukar inte heller vara borta några längre perioder. Men idag kom han alltså hem; smutsig, flottig i pälsen, verkade ha ont i magen och lite vinglig. Han kunde heller inte hoppa upp i soffan. Han ville inte äta eller dricka. Min mor började även här fundera på om han kanske hade blivit påkörd. Han dog nu i natt. Min lillebror såg på och beskrev det på liknande sätt som det verkade att Dexter avled. Känns så hemskt att han skulle behöva se på.

Alltså tyder det på att båda kissarna "drabbats" av samma sak. Saken är bara den att de har befunnit sig 40 mil från varandra - så alltså måste Dexter ha haft det innan vi åkte o hälsade på, o vi tog med det så att Mijo smittades. Vi har räknat ut att inkubationstiden var ungefär 14 dagar. Mår skitkasst att ingen av dem kom till veterinär i tid. Båda var vaccinerade. Ska ringa till SVA på måndag och be om deras åsikt, samt kolla om det är något som "går".

Saknar mina älsklingar.

Usch. Nån som har varit med om liknande symptom? Vill veta vad som hände mina små pälsbollar. Känns inte bra allsallsallsallsallsallsallsalls. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Förlåt.

Vackre Mijo:
aug29.jpg


aug38.jpg


Gosen Dexter:
jan70igen.jpg


jan74.jpg
 
Sv: Förlorat båda

uscha va hemskt, älskade djur är aldrig lätt att förlora.. tröstkram :(

har ingen aning om vad det kan vara, ring och fråga en veterinär.. dom bör veta.. och det kan vara bra att förvarna om andra katter kanske också är smittade..
 
Sv: Förlorat båda

det var så lite så.. jag vet hur förstörd jag har varit när mina husdjur har gått bort..

Mijo var jättevacker.. gillar kroppstypen och ansiktet.. :love:
 
Sv: Förlorat båda

Han var så vacker så vacker. Pappan siames och mamma vit huskatt. Dexter var mer som en gosig, söt rufsis.
 
Sv: Förlorat båda

Förlåt mina älskade, vackra katter för att jag inte förstod fortare. Älskar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 264
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 445
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp