Förlorat barn

Men hur fick dem ena barnet från början?:( hoppas de löser sig!

Svårt att förklara men ska försöka.

Vi har 3 barn som är födda ganska tätt, och bodde trångt så vi började bygga själva två stugor till dom 2 största barnen och det var mycket mer jobb och tog mycket längre tid än det skulle. Dom erbjöd sig att hjälpa till och ha ett av barnen och jag kunde inte riktigt säga nej rakt av utan svarade lite undvikande oftast att det nog ska gå bra men sen sa jag att dom kunde ha ett av barnen och sedan ville dom ha barnet mer och mer och jag vågade inte säga ifrån. Sen gick dom till soc och sa att dom ville vara familjehem åt barnet då han var där så ofta.
 
Svårt att förklara men ska försöka.

Vi har 3 barn som är födda ganska tätt, och bodde trångt så vi började bygga själva två stugor till dom 2 största barnen och det var mycket mer jobb och tog mycket längre tid än det skulle. Dom erbjöd sig att hjälpa till och ha ett av barnen och jag kunde inte riktigt säga nej rakt av utan svarade lite undvikande oftast att det nog ska gå bra men sen sa jag att dom kunde ha ett av barnen och sedan ville dom ha barnet mer och mer och jag vågade inte säga ifrån. Sen gick dom till soc och sa att dom ville vara familjehem åt barnet då han var där så ofta.
Barnet kan inte placeras i ett frivilligt familjehem om ni inte gått med på det. Att de inte vill att barnet skall bo hos er kan bero på att de inte vill bli av med ersättning från soc.
 
Just precis vad som hänt eller nästan iaf, vi gick med på det när soc frågade oss men under en väldigt kort period. Sen rullade allt bara på och vi kände att vi inte hade något att säga till om, men vi försökte förklara att det här fungerar inte och dom andra barnen mår inte heller bra av allt hattandes med syskonet som är här halva veckorna och vi tyckte barnet skulle hem. Men vi var för otydliga, när vi sa rakt ut nu vill vi ha hem barnet så lyssnade soc. Barnets egna handläggare säger att vi har rätt att hämta han när vi vill och kan bryta rakt av men tror det inte skulle gynna barnet alls utan en mjuk övergång är bäst för barnet även om det bästa för oss skulle vara att bara åka och hämta barnet.

Jag har svårt att tro att det beror på pengarna utan tror faktiskt att det är barnet i sig som dom fäst sig för mycket vid. Dom är väldigt duktiga på att ge pengar till dom stora barnen om dom behöver något eller att dom jobbar för att tjäna lite extra hos dom.
Just nu fungerar det rätt bra mellan oss och familjehemmet och märker att soc har sagt något men vet inte vad dom sagt. Men tror det kommer bli turbulent när schemat ska läggas om snart igen för tanken är att han ska tillbringa mer tid hemma.
 
Just precis vad som hänt eller nästan iaf, vi gick med på det när soc frågade oss men under en väldigt kort period. Sen rullade allt bara på och vi kände att vi inte hade något att säga till om, men vi försökte förklara att det här fungerar inte och dom andra barnen mår inte heller bra av allt hattandes med syskonet som är här halva veckorna och vi tyckte barnet skulle hem. Men vi var för otydliga, när vi sa rakt ut nu vill vi ha hem barnet så lyssnade soc. Barnets egna handläggare säger att vi har rätt att hämta han när vi vill och kan bryta rakt av men tror det inte skulle gynna barnet alls utan en mjuk övergång är bäst för barnet även om det bästa för oss skulle vara att bara åka och hämta barnet.

Jag har svårt att tro att det beror på pengarna utan tror faktiskt att det är barnet i sig som dom fäst sig för mycket vid. Dom är väldigt duktiga på att ge pengar till dom stora barnen om dom behöver något eller att dom jobbar för att tjäna lite extra hos dom.
Just nu fungerar det rätt bra mellan oss och familjehemmet och märker att soc har sagt något men vet inte vad dom sagt. Men tror det kommer bli turbulent när schemat ska läggas om snart igen för tanken är att han ska tillbringa mer tid hemma.

Men barnet, vill inte det hem till er? Eller har drt vant sig vid situationen?
 
Barnet vill vara hemma hos mamma, hälsar jag på så vill barnet följa med hem. Vid lämning så brukar barnet även ibland vilja att jag ska stanna kvar och sova där med.
Men även så har barnet vant sig vid att bo om varannat hemma och i familjehemmet. Får barnet inte som hen vill så vill barnet till mamma/familjehemmet.
Bodde hemma 4 dagar och 3 dagar i familjehemmet sista tiden.
 
Nu är jag ju sjuk ptsd från barndomen med extrem ångest och sömnsvårigheter. Får hjälp av psyk nu eftersom vc ansåg sig inte kapabla att hjälpa mig längre efter läkarbytet, får hjälp och stöd av dom och väntar på kbt och magnetbehandlig. Får dock nästan ingen hjälp med sömnen. Dessvärre blev jag allvarligt fysisk sjuk igen mellan jul och nyår, trots läkarskäck åkte jag in på akuten då vc var stängd den 30:e dec men förmodad halsfluss. Men blev inlagd igen först på Iva och sedan på medicin pga crp på 356 och misstänkt meningit. Tack och lov inte det men två typer av antibiotika i 10 dagar och crp på 7. Testade ny medicin mot oro till natten som även skulle kunna hjälpa sömnen och risk för lite lägre blodtryck (ligger lågt i vanliga fall) fick ont i huvudet, humörsvängningar och utslag som kliade som sjutton. Ringde jouren en tisdag och bakjouren sa jag skulle hoppa över kvällsdosen och mottagningen skulle höra av sig under onsdagen. Dom ringde onsdagen och hade inte mer info att ge än tisdagen och jag skulle inte ta medicinen onsdagen heller och don skulle ringa så fort dom fått tag i läkare som hade tid då dom hade extremt mycket att göra. Då hade jag haft extremt mycket mer ångest tis/ons och tagit min vid behovs medicin båda dagarna. På torsdagen ringde dom från jouren och ville kika på utslagen som hade börjat ge med sig (hade tagit kort från när det var som värst som tur var). Fick en bra sköterska som kollade utslag Och tog blodtryck som var skyhögt. Fick träffa en bra överläkare som kollade utslagen och tog nytt blodtryck som var högre. Fick då även veta att hon undrade varför medicin släppt mitt ärende när vissa prover inte var bra trots crp och febern var bra. Så hon ville ta nya prover och ge min vid behovs medicin och ta nytt blodtryck. Samt skriva remiss pga av gynekologiska besvär en remiss till kvinnokliniken om att ta bort livmodern. Fick även trots mina motsättningar order att ta min vid behovs medicin 2 gånger per dag till måndag iaf då jag skulle komma in och få provsvaren och ta nytt blodtryck. Fick även veta att jag hade höjt blodtryck under tiden jag låg på medicin.
På måndagen efter en helg med enorm huvudvärk och än högre blodtryck blev skickad på akuten efter att dom gett mig lugnande pga blodtrycket och min sjukhusskräck. Fick ligga i ett rum och mäta blodtrycket var 15:e min i 3 timmar innan läkare kom och gjorde lite nevrologiska tester som jourläkaren på jouren också gjort. Vänster pupill förstorad och sprängande huvudvärk och kändes som ögonen skulle ploppa ut. Då hade jag varit där i nästan 4 timmar och trodde jag skulle få åka hem efter läkarkollen, men icket. Han kom in och sa att jag skulle på röntgen och sedan göra lumbalpunktion. Fick panik så han sa att dom skulle ge lugnande, gick kanske 5 min så var han tillbaka och sa att dom skulle testa få ner huvudvärken med morfin och lugnande så jag skulle klara av testerna. Som tur var ingen blödning i hjärnan och tillslut efter 13 timmar fick jag åka hem till familjen.
Fick recept på blodtryckssänkande att äta i nån vecka för att se om blodtrycket skulle bli normalt igen. Men två dagar senare så var blodtrycket på gränsen och en ny at läkare på vc tog bort medicinen på en gång, lite väl snabbt. Fattar inte varför jag blir så sjuk lätt hela tiden. Vet ju att denna gång berodde på att jag inte tålde läkemedlet som är rätt nytt och få läkare känner till. Dessutom ska den sättas in försiktigt och trappas upp oc sedan trappas ut minst lika försiktigt men då jag inte tålde den så vågade dom inte trappa ut utan tog bort den rakt av.

Just nu äter ångesten och sömnbristen upp mig och jag vill inget hellre än att få vara frisk och vara lycklig med mina underbara barn som sedan början av januari bor ju även barnet dom varit placerat hemma. Soc har även gått in och erkänt för familjehemmet att dom gjort fel och att barnet aldrig skulle ha bott där från start. Dom försökte även med att vi aldrig skulle klara av alla barn men soc kontrade med att det spelar ingenroll för han får ändå inte bo hos dom då utan i värsta fall och vi är värdelösa får barnet ett annat familjehem. Skönt att höra för oss då dom knappast kan springa och klaga på onödiga saker för att föröka få barnet igen. Däremot om vi misslyckas och förtjänar en anmälan och är olämpliga så hoppas jag att nån tänker på banen och anmäler så klart, precis som jag hoppas alla gör även i andra fall för att hjälpa barn som mår dåligt i sin hem miljö så klart. Barnen är det viktigaste i vårat liv.

Hem flytten har fungerat superbra, har bara varit en gång han inte riktigt velat följa med hem först men sedan följt med av fri vilja.
 
Soc har även gått in och erkänt för familjehemmet att dom gjort fel och att barnet aldrig skulle ha bott där från start. Dom försökte även med att vi aldrig skulle klara av alla barn men soc kontrade med att det spelar ingenroll för han får ändå inte bo hos dom då utan i värsta fall och vi är värdelösa får barnet ett annat familjehem.
Men så himla bra :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 533
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 488
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp