Förlossningsbrev

Sv: Förlossningsbrev

Det enda önskemål jag skrev var att jag gärna ville att Johan skulle få sova över och det fick han.:) Tyckte det var svårt att skriva några andra önskemål eftersom jag inte alls visste hur det skulle bli. Jag var öppen för alla förslag =)
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev ett förlossningsbrev, men fick aldrig med mig det då lillkillen bestämde sig för att komma 14 dgr före utsatt datum, det gick fort och blev lite stressigt. Det som inte låg i BB väskan redan kom inte med & däribland brevet och kameran. :(

Brevet är jag dock glad att det inte kom med då jag bla skrivit där att jag absolut inte ville föda i gynställning. Fråga mig inte varför, hade bara fått för mig att det inte var något för mig. Och hur födde jag då...jo i gynställning. :D Det var den enda ställningen som kändes bra just då och det gick ju hur bra som helst. ;)
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev inget, för jag helt enkelt inte kunde föreställa mig hur det skulle vara. Man kan ju kommunicera även om man håller på att föda barn och barnmorskorna kom också med synpunkter och förslag.
 
Sv: Förlossningsbrev

Dom läste och delvis följde dom, i alla fall första dygnet... :rofl:
sambon fick sova över på förlossningen vilket eg inte är tillåtet (pga min psykiska ohälsa) osv. sånna saker.
 
Sv: Förlossningsbrev

Hade lagt det i mappen med allt från barnmorskan.

De följde mina önskemål med både det första och det andra barnet.
 
Sv: Förlossningsbrev

Skrev inget då jag tyckte det var svårt att sitta inna och bestämma hur man ville ha något som man inte hade en aning om.
I stället tog vi det som det kom, vilket funkade kanon.

Till nästa gång blir det nog inget brev då heller, även om jag då kommer veta vad som ska hända på ett annat sätt.
 
Sv: Förlossningsbrev

Det enda önskemål jag skrev var att jag gärna ville att Johan skulle få sova över och det fick han.:) Tyckte det var svårt att skriva några andra önskemål eftersom jag inte alls visste hur det skulle bli. Jag var öppen för alla förslag =)

Kände precis som du men skrev inget. Och min man fick sova över som tur är...
 
Sv: Förlossningsbrev

Och min man fick sova över som tur är...



Hade gärna velat haft sambon kvar.
Mest för att han skulle slippa köra hem. Det var 5 mil hem, klockan var 3 på natten och han var heeeelt slut. Kändes inte säkert att han skulle köra själv. :crazy:Men då det inte var några komplikationer och ont om plats på bb så skickades han hem illa kvickt efter att jag fått rum på bb...:(
 
Sv: Förlossningsbrev

För oss var det så att de försöker ge förstföderskors partner plats om möjligt men just då var det verkligen baby-boom och de kunde inget lova men skulle försöka. Så kom de och sa att tyvärr gick just sista rummet och jag bara kände "NEJ". Sen några minuter senare kom de och sa att de som fick det sista rummet (tror de var somaliska och frun kunde inte så mycket svenska men var ej förstföderska men de trodde hon ville ha med mannen som tolkstöd) tackade nej för maken skulle åka hem så då fick vi båda sova över. JIPPIE!
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag och min vanliga BM skrev det ihop, hon tyckte att det var bra att man skrivit något iallafall och de tyckte de även på BB.

Jag skrev endast att jag gärna ville bli handledd av dom och att de skulle förklara vad de gjorde innan och varför, och det hjälpte mig väldigt att jag endast skrivit de raderna.

Nu med 2:an så vet jag vad jag vill och inte och vad jag är rädd för så denna gång kommer jag skriva lite mera..
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev aldrig något vanligt förlossningsbrev.

Däremot noterade min BM lite saker i min journal, på samtalet vi hade veckorna innan bebisen kom. Just nu minns jag inte exakt vad det var hon skrev, men t.ex. att jag ville amma efteråt.
 
Sv: Förlossningsbrev

Ett sånt papper skrev jag oxå med min BM, mitt förlossningsbrev, där skrev vi i om smärtlindring, amning osv. Det skickades tillbaka sen till min MVC och så fyllde vi i baksidan sen på efterkontrollen.


Jag tycker det var bra att skriva med min bm, då får man inte en massa onödigt att läsa om de måste gå fort. + att min sambo fick allt jag ville intjatat i sin skalle i fall att.
 
Sv: Förlossningsbrev

Ja, det är kanon att man skriver det i samråd med BM. Då kan de hejda en, ifall man svävar iväg med en romanlång kravlista :)
 
Sv: Förlossningsbrev

jag skrev inget brev. Jag gick på samtal hos Auroramottagningen och läkaren där skrev in mina önskemål direkt i journalen.
Tyckte de följde det som stod där så långt de kunde. Framför allt de viktigaste punkterna t ex att jag inte ville ha någon smärtlindring utom lustgas och att sambon fick stanna kvar med mig på BB.

Fast att sambon skulle stanna kvar var i och för sig ett krav snarare än önskemål.
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev inget, det funkade jättebra ändå med hjälp av lyhörd och duktig personal, och min sambo.
 
Sv: Förlossningsbrev

Min BM skrev in mina önskemål i min journal som de tröck ut. Så de visste direkt de fick den att jag ville ha epidural så de förberedde sig på det direkt. Men jag kom på först i efterhand att jag är otroligt smärtkänslig, så det sa jag muntligt till BM på förlossningen. Vilket var värdefull information när det började att göra ont! Så jag tycker att det är bra att förbereda personalen om man har lite sådana speciella saker!
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev inget eftersom jag inte hade en aning om hur det skulle vara.
Min sambo visste om att jag ville ha ryggbedövning om det blev outhärdligt, vilket det blev. Tyvärr hjälpte inte ryggbedövningen alls, men det är en annan historia.
Jag tyckte att personalen lyssnade bra på mina önskemål.
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev ett jättelångt brev för sex år sedan om att jag ville bada som smärtlindring, jag visste att de hade ETT rum med badkar och det fick jag:banana:, även att jag är otroligt rädd för sprutor, knivar gasmasker mm så de hade plockat fram värmepåsar och isbitar och annat som alternativ smärtlindring, sedan hade krav på att det endast fick vara kvinnliga bm eftersom jag är lite manskygg oxå:angel:.. när jag tänker efter så var jag nog ingen lätt patient men jag fick precis så jag vill ha det och när vi ligger där och lider så har vi ju RÄTT till det!!! oops detta blev ju oxå långt:o
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Igår blev jag sugen på sushi. Jag är gravid i vecka 26 imorgon och har varit ganska restriktiv med många sorters mat. Men jag läste på...
Svar
16
· Visningar
1 687
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: Fille
·
Övr. Barn Min son 4,5 tjatar om adventskalender, sån med choklad i. Ger ni sånt till era barn?
2
Svar
35
· Visningar
2 268
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Jag blev tillfrågad om jag ville vara med i ett forskningsprojekt då jag sökte vård till följd av en svår ridolycka och fick ganska...
2
Svar
38
· Visningar
2 186
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp