Förmånligt protein?

Proteininnehållet är något lägre, men å andra sidan får man en utskriven smältbarhet.

Protein complex kostar ca 1/12 av muscle maker (men om jag räknar rätt, fortfarande ganska dåligt med protein per krona). Aminosyrorna är svårt att veta om eftersom inte alla är utskrivna på Complexen.
Är det så stort prisskillnad när man beaktar dosering? 🤔
 
Fick tillbaka analys på vårt höparti, lågt i protein som väntat men lägre än vad jag tänkt mig. Hade gärna gått över till potatisprotein för att täcka upp, men eftersom jag inte ger annat kraftfoder än protein complex idag så undrar jag om man helt enkelt ska toppa det med potatisprotein och blanda i vatten? Behöver inte mer energi så vill inte slänga in onödiga blandningar eller extra socker egentligen men undrar om det krockar i någon slags maxgiva per utfodring. Vet ju om att potatisproteinet har 30 g/100 kg utfodringstillfällen men inte hur det förhåller sig till annat.
 
Fick tillbaka analys på vårt höparti, lågt i protein som väntat men lägre än vad jag tänkt mig. Hade gärna gått över till potatisprotein för att täcka upp, men eftersom jag inte ger annat kraftfoder än protein complex idag så undrar jag om man helt enkelt ska toppa det med potatisprotein och blanda i vatten? Behöver inte mer energi så vill inte slänga in onödiga blandningar eller extra socker egentligen men undrar om det krockar i någon slags maxgiva per utfodring. Vet ju om att potatisproteinet har 30 g/100 kg utfodringstillfällen men inte hur det förhåller sig till annat.
Jag blandar hellre i lusern än annat kraftfoder. Funkar bra
 
Tänkte det också, hade kunnat använda några deciliter Salsa naturell grön och fortsatt få bra protein in i mixen och samtidigt kunna blöta det. Då blir det någon dl PP, några dl protein complex och salsa grön.

Jag har kört på exakt den kombon en gång i tiden, funkade finfint.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
9
· Visningar
263
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 277
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 562
Foder & Strö Hej, Jag har problem med att få upp min tunna 3-åriga Oldenburgare i hull. Betet är slut så jag fodrar med grönt och fint hö. Höet har...
2
Svar
24
· Visningar
4 250
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp