Förnyelse av Bukefalos

Det kom ett tips om att förnya Bukefalos.
Exempelvis genom möjlighet att beskriva sina hästar, på någon typ av egen sida (inlägget innehöll en del länkar vilket gjorde att det togs bort).

Jag är självklart öppen för förslag runt dessa saker. Jag har även ett par saker på gång, som jag hade trott att jag kunde lansera i våras, men tyvärr har de som skriver dessa tillägg till forumet inte varit så snabba som man kan önska.

Tyvärr är det även så att så fort jag försöker med lite förnyelse av Bukefalos brukar det dyka upp ett antal som tycker att det var bättre förr ;)

Tipsa gärna, tyvärr kan jag inte lova något annat än att jag kommer läsa tipsen och se vad och på vilket sätt, om alls, de går att genomföra.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Njaaaeeej. :crazy: Jag vill inte att Bukefalos blir ett nytt "fjortiscommunity". Sådana finns det redan alldeles för gott om.



/aiquen - konservativ? :angel: ;)

För att det går att blogga/presentera sig?

Nej, det blir ju lite i skymundan, det är ju inget som syns om man inte väljer att se det ;)
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Jag tycker det är bra som det är nu. :angel:

Okej, lite utökning av presentationen hade varit roligt, men blogga kan man göra på massor av andra ställen och möjligheten finns ju att länka från sin presentation till sin blogg.

Därimot efterlyser även jag en maximering av bilder och länkar. :idea:
 
Bildvisning

Jag skulle också vilja se en spärr på hur stora bilder man kan ha i en tråd. Har man större bilder får man länka.
Det som framförallt är störande är att stora bilder förstör hela sidan. Om det åtminstone vore så att rullningslisten kopplades till bilden och inte till tråden skulle problemet vara mindre. Som det är nu blir en tråd svårläst, om det är en för bred bild i den.

Alternativt kanske bilden automatiskt kunde krympas proportionerligt för att rymmas på bredden, när den visas i tråden.

Jag har inget emot att man inför en maxstorlek på bilder, men jag vill framföra dessa alternativ, om man vill ha kvar möjligheten att visa stora bilder.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Ja ang bilder och maximera storlek - JA.

Blir tokig på alla trådar med 17 jättebilder från en användare, som någon sen väljer att citera:crazy: dessutom med alla 17 bilderna och underst står "läcker häst:love:)

När sen alla i bildtrådarna lägger in 17 stora bilder, med glatt "sorry bildbombning:D" då tröttnar man på bildtrådarna helt, ärligt talat.
Och 5 andra väljer att svara med citat:crazy::(

Måste man kunna citera med bilderna eller ska det automatiskt bara bli länkadress?
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Finns det möjlighet att få ett bildforum under Katt?

Seriösa trådar börjar drunka i "Titta på min söta kisse"-trådar.

Samtidigt är det kul med kattbilder så det vore synd att minska möjligheten till sådana trådar. Ett eget forum, däremot, som "lek" ungefär, vore bra.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Gruppmedlemskap - vad är tanken bakom det? Är det något som är planerat att utvecklas eftersom det finns angivet i profilerna, även om funktionen inte verkar vara aktiverad?
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Finns det möjlighet att få ett bildforum under Katt?

Seriösa trådar börjar drunka i "Titta på min söta kisse"-trådar.

Samtidigt är det kul med kattbilder så det vore synd att minska möjligheten till sådana trådar. Ett eget forum, däremot, som "lek" ungefär, vore bra.

Hund och katt kan få Voff och Mjau istället för Gnägg? :D
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Exempelvis genom möjlighet att beskriva sina hästar, på någon typ av egen sida
Det där funderade jag på här för nån dag sen.
Att det kanske vore bra om det fanns så att man kan göra en mer utförlig presentation av sig själv och sina hästar så man slipper förklara allt i varje tråd. Då kan folk bara klicka in där och kolla lite närmare :idea:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 005
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 412
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 544
Senast: Nahar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp