Förnyelse av Bukefalos

Det kom ett tips om att förnya Bukefalos.
Exempelvis genom möjlighet att beskriva sina hästar, på någon typ av egen sida (inlägget innehöll en del länkar vilket gjorde att det togs bort).

Jag är självklart öppen för förslag runt dessa saker. Jag har även ett par saker på gång, som jag hade trott att jag kunde lansera i våras, men tyvärr har de som skriver dessa tillägg till forumet inte varit så snabba som man kan önska.

Tyvärr är det även så att så fort jag försöker med lite förnyelse av Bukefalos brukar det dyka upp ett antal som tycker att det var bättre förr ;)

Tipsa gärna, tyvärr kan jag inte lova något annat än att jag kommer läsa tipsen och se vad och på vilket sätt, om alls, de går att genomföra.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Det kan nog vara roligt att kunna gå in och läsa om andras hästar men hur klarar servern av det? Det har ju tidigare varit problem med att servern har segat ihop och då ser iallafall inte jag att det skulle vara prioriterat med en "beskrivning av min häst" sida, trots allt kan man länka i sin profil till en egen hemsida. Alla klarar ju inte av att göra hemsidor (blandannat jag så Novan får då klara sig utan presentation) men jag prioriterar helt klart ett snabbt diskutionsforum.
Shaggy som inte brukar klaga på förändringar på Buke det har bara hänt någon enstaka gång.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Jag tror att den här typen av tillägg inte skulle behöva ta så mycket kraft av servern. Det finns annat som är värre i så fall.

Jag tror att ganska många tycker att det är bra att det kommer lite nyheter och förändringar ibland. Men oftast är det inte dessa som hörs ;)
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Förnyelse är väl bra, men lite förvarning om att det kommar att ske gör övergången smidigare och förhoppningsvis blir det mindre protester.... ;)
Fast jag är inte så glad åt att lek och tjatter slagits ihop med U och ÄU och allt man ser när man går in där är en massa fjortistrådar som gör att man tappar sugen totalt.... :crazy:
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Se över möjligheten att "spärra" bildstorleken, alltså en maxstorlek på bilder som det länkas till.

Även radbrytning på långa länkar så vi slipper sidscrollade trådar.

En möjlighet att blogga vore nog en hit :angel:

Förtydliga regelverket lite och länka till det från varje forum. Då skulle det förmodligen bli mindre gnäll när trådar flyttas/raderas. :idea:
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

- kl

Det skulle nog vara lite kul med ett nyare buke!

Specielt möjlighet att blogga, berätta om sina hästar, osv.
Lite ny design kanske?

Jaja, jag är inte emot förändringar iaf! :bow: :D
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Jag tror att majoriteten av allt gnäll bottnar sig i att man blir chockad när det blir förändringar, tror många skulle vilja ha sig en varning innan det sker stora förändingar (även om det verkar vara de små förändringarna folk hänger upp sig på).

Jag skulle också vilja se en spärr på hur stora bilder man kan ha i en tråd. Har man större bilder får man länka.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Kom på nu, jag skulle uppskatta en funktion där man kan lägga sina favoritforum på ett snabbval (som menylisten till vänster), där man kan lägga in genvägar till t.ex underforum och "ta bort" forum man sällan eller aldrig besöker.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Just detta tror jag du kan göra genom att prenumerera på forum. Du har då just de du vill under din Kontrollpanel.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Tack för övriga tips som kommit in och visst är det så att lite info innan ändringar kan vara bra, kanske ;)
Jag tycker dock att de flesta ändringar jag genomfört var för sig inte varit speciellt stora.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Man kan använda dina förändringar som en termometer, blir man upprörd är det dags för en bukepaus;)
 
Anslagstavla

I tråden Vilka kontakter vill ni knyta? på senior, vilken nu har låsts, fanns en möjlighet för medlemmar att söka efter hjälp av olika slag.

Jag förstår att det finns ett ekonomiskt intresse av att styra upp annonseringen. Det vore heller inte roligt om ett forum förvandlades till en anslagstavla. Ändå skulle jag vilja ha en viss acceptans för denna typ av annonsering.

På senior och säkert också på flera andra forum har det växt fram personliga relationer mellan medlemmarna. Att fråga någon om hjälp på senior är mer som att fråga kolleger på arbetet än att annonsera.

Jag läser inte annonser för att se om någon söker personal, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att hjälpa en senior i närheten som akut behövde hjälp att ta in hö eller fixa till något. Någon annan är beredd att låta en senior övernatta några dagar, men driver inget pensionat osv. Skulle man kunna tänka sig något slags anslagstavla eller ha en mer tillåtande attityd till denna form av förfrågningar? Det borde ändå inte vara så svårt att se skillnaden mellan "hästskötare sökes", som uppenbarligen är en annons, och "kan någon hjälpa mig att ta in hö i morgon", som är ett nödrop bland vänner.
 
Sv: Anslagstavla

Tar ditt exempel om att fråga någon på jobbet.
Om du exempelvis arbetar på Ericsson, tror du att arbetsgivaren tycker att det är ok att skicka ett massmail till samtliga anställda och fråga om någon kan tänka sig ställa upp som hundvakt eller liknande?

Precis på samma sätt anser jag det helt ok om du skickar ett PM till en handfull av de användare här du tror kan vara villiga att ställa upp och hjälpa dig med något.

Ericsson kanske har någon typ av intern anslagstavla där man kan annonsera.

På Bukefalos heter den Radannonser ;)
Om man vill nå väldigt många så är det bättre att använda sig av den.

Sedan kan det självklart finnas vissa undantag om någon ropar på hjälp och det handlar om något viktigt där man är beredd att ställa upp utan ersättning.

Dock anser jag att när det blir formaliserat med en tråd där man kan lägga in förfrågningar av typen annonser, så blir det nog inte så bra.
Jag har bara läst ett fåtal inlägg i tråden du länkar till och utifrån detta ser det helt riktigt ut att låsa och troligen ta bort den.
 
Sv: Anslagstavla

Om du exempelvis arbetar på Ericsson, tror du att arbetsgivaren tycker att det är ok att skicka ett massmail till samtliga anställda och fråga om någon kan tänka sig ställa upp som hundvakt eller liknande?

Jag jobbar inte på Ericsson men efter en del såna massmail från arbetskamrater blev vi strängt förbjudna att utnyttja företagsmailen för gratisannonsering.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Men var det riktig annonsering då??

Tyckte det såg ut som tjänst och gentjänst.

T.ex..jag avskyr att putsa fönster men är däremot bra på att sätta staket.
Ingen får ju betalt men allt blir gjort.
Och så får man massor med nya vänner på "köpet"
Igentligen är det mer efterlysning än annons..eller???

AM
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Efterlysningar är även de annonser och har därför alltid tagits bort.

Självklart skall vi kunna hjälpa varandra när det kniper, men att betala med en gentjänst är även det en betalning.

Släpper vi detta fritt tror jag att det rätt snart övergår från den typ av forum jag vill ha till ett annonsforum.

Anledningen till att det finns andra delar på Bukefalos är för de skall utnyttjas i stället för forumet när de passar bättre, exempelvis när det gäller Hästlänkar och Bildgalleri.
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Jag kanske tillhör någon slags internetcommunity-generation :D men jag tycker att det låter som en bra idé att utveckla den personliga sidan mer (om jag förstog det rätt) med blogg, beskrivning av sina hästar, vänner, "team", osv (allt behöver ju inte göras men det är många funktioner som finns på vanliga communityn)

Jag vet att Bukefalos i första hand är ett forum men man kanske skulle slippa radera och en massa trådar som inte platsar någonstans men som handlar om saker folk gärna vill ha svar på om man kunde få kontakt på ett annat sätt. Tex vilka går på en viss ridskola? är den bra?
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Det skulle vara jätteroligt om alla hade en sida med presentation av sig själv, hästar, blogg osv:)
 
Sv: Förnyelse av Bukefalos

Njaaaeeej. :crazy: Jag vill inte att Bukefalos blir ett nytt "fjortiscommunity". Sådana finns det redan alldeles för gott om.



/aiquen - konservativ? :angel: ;)
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 006
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 412
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 544
Senast: Nahar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp