Försäkring av fullblod?

H

HillsDouble

Har någonstans läst att engelskt fullblod är dyrare att försäkra än svenskt halvblod. Är det så?
Och i så fall är de mkt dyrare att försäkra?

/ Isa
 
Japp de är dyrare att försäkra. Hur mycket dyrare vet jag dock inte.
 
Kan säga att jag betalar 500:-/månad för mitt Eng.Fullblod. Hon är livförsäkrad för 20000:-, och så har jag utökad vet.vård (50000:-) :)
 
För exakt samma betalar jag 363:-/månad. :cool: :crazy:

När jag skaffade mitt fullblod upptäckte jag att de var generellt dyrare men att det också skiljde stort mellan företagen. Från 4000/år till 7000/år.
 
JA jesus ja, mitt fullblod är A1 försäkr för 30.000 och har utökad vet.vård som tillägg , det kostar nästan 7000kr om året i Agria :crazy:
 
Oj, vilken skillnad! Jag har Agria, har fått för mig att Folksam är billigare, har du dem?
Tyvärr kan jag inte byta på min häst, eftersom hon har haft mycket problem sista året, så det är bara att betala och se glad ut! :crazy:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 704
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: VLMF
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 175
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp