Försäkring - igen

Kan ju också vara en fråga hur mycket man som ägare kan/vill pynta upp ur egen ficka, för även med försäkring som tar merparten, kan ju den delen kvickt bli stora summor.
 
Ja, det är lågtdetvet jag. Men det är enda chansen, att gambla.
Annars får jag vara utan djur.
Men hur gör du om du slår i taket? 30000 är ju inte mycket på ett år. Av mina 29000 ersatte försäkringen 21000, då hade jag bara haft 9000 kvar under resten av försäkringsåret. Du kan ju inte gambla med hundens liv?
 
Men hur gör du om du slår i taket? 30000 är ju inte mycket på ett år. Av mina 29000 ersatte försäkringen 21000, då hade jag bara haft 9000 kvar under resten av försäkringsåret. Du kan ju inte gambla med hundens liv?
Alltså rent krasst är det enda du är skyldig att kunna göra är att avliva vid behov. Ingenting, ingenting tvingar en djurägare att spendera ohemula summor pengar, tid eller känslor på veterinärvård.
 
Alltså rent krasst är det enda du är skyldig att kunna göra är att avliva vid behov. Ingenting, ingenting tvingar en djurägare att spendera ohemula summor pengar, tid eller känslor på veterinärvård.
Självklart. Men jag skulle föredra att avliva av medicinska skäl, inte ekonomiska. ”Ohemula summor” kommer man snabbt upp i om man tar de minsta försäkringarna.
 
Självklart. Men jag skulle föredra att avliva av medicinska skäl, inte ekonomiska. ”Ohemula summor” kommer man snabbt upp i om man tar de minsta försäkringarna.
Det är ju din personliga åsikt. Har bara så svårt för att det ska skammas när man inte vill behandla allt till varje pris.
Så vitt jag förstår mår @tanten bra av sin hund och är vuxen nog att väga fördelar och nackdelar emot varandra samt förstår konsekvenserna av sina val.
 
Det är ju din personliga åsikt. Har bara så svårt för att det ska skammas när man inte vill behandla allt till varje pris.
Så vitt jag förstår mår @tanten bra av sin hund och är vuxen nog att väga fördelar och nackdelar emot varandra samt förstår konsekvenserna av sina val.
Jag vet inte riktigt hur det kom att handla om att ”behandla allt till varje pris”? Det eskalerade snabbt där. För mig är det en helt annan diskussion än den om att överväga billigaste försäkringen och till och med kalla det att gambla.

Jag ställde frågor. Och gav exempel på vad min hunds sjukdom kostade när hon blev inlagd. Om det uppfattas som skammande eller inte här verkar bero på vem man ställer frågorna till.
 
Men hur gör du om du slår i taket? 30000 är ju inte mycket på ett år. Av mina 29000 ersatte försäkringen 21000, då hade jag bara haft 9000 kvar under resten av försäkringsåret. Du kan ju inte gambla med hundens liv?

Känner en som fick en rejäl shock när sitt djur blev sjuk och dom hade endast 30 000 i ersättning "för det har vi alltid kört med och räckt för vård".
 
Känner en som fick en rejäl shock när sitt djur blev sjuk och dom hade endast 30 000 i ersättning "för det har vi alltid kört med och räckt för vård".
Jag har haft uppfödning med fyra ston i ael. Jag är fullt medveten om självrisk och försäkringar.
För en himla massa år sedan löste jag ut mitt diplomsto från strömsholm för 52.000
 
Min tik har kostat över 115.000 kr förra året. Första jag gjorde var att höja hanen till 120.000. På tiken hade jag bara 60.000 så allt utöver har jag fått betala själv.
 
Min tik har kostat över 115.000 kr förra året. Första jag gjorde var att höja hanen till 120.000. På tiken hade jag bara 60.000 så allt utöver har jag fått betala själv.
Det är så det funkar alltså? Över maxbeloppet får man betala precis rubbet själv? Förutom då fast och rörlig självrisk på det som når upp till max.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 640
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 047
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 259
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp