Försäkring som inte täcker

Jaha, dom har väl haft fel handläggarna genom åren jag haft min försäkrad då. Jag hade dessutom ingen veterinärvård kvar alls när min häst togs bort, varenda krona hade gått åt till hans skada, så det kan omöjligt varit veterinärvården som jag fick pengar från. Var väl annars tur jag hade då, som fick pengar jag egentligen inte skulle ha..och att jag hade en handläggare som tydligen inte kunde något om försäkringen.

Sen så säger ju inte det någonting alls att dom nu har avlivningskostnaderna inbakade i veterinärvården. Säger ju inget om hur det var innan dom bakade in den i veterinärvården, så det du skriver står på hemsidan nu är ganska irrelevant. Ta reda på istället vad A1 försäkringen täckte innan om du nu ska ta reda på rätt fakta om det.

De har aldrig täckt avlivning i livförsäkring. De har sen åtminstone millennieskiftet haft möjlighet att få avlivning och destruering täckt i vetvården. Ibland utan begränsning i belopp, ibland med upp till ett visst belopp. Ibland direkt i basförsäkring, ibland i tilläggsförsäkring.

Så du har fel att det ersatts ur livförsäkring. Och det har ersatts via veterinärvård i någon form i minst ca 20 år.

Och ja jag är helt säker. Jag har haft Agriaförsäkrade hästar i många år och tyvärr fått ta bort mer än en av dem med. Samt att jag alltid lusläser villkor. Den senaste är agriaförsäkrad sen två år.
 
Dom förklarade för mig tydligt och klart att livförsäkringen försvinner aldrig helt pga av att den även täcker för avlivning.
I så fall har de sagt fel. Det tog mig ca 1 minut att konstatera att avlivningskostanden täcks av veterinärvårdsförsäkringen
Välj mellan våra fyra veterinärvårdsförsäkringar för häst
A1 Safe




    • Vår bästa försäkring för ridhästar
    • Vår mest valda veterinärvårdsförsäkring
    • Få ersättning upp till valt försäkringsbelopp för MR-, DT-undersökning och scintigrafi. Förhandsbesked krävs.
    • Få ersättning för veterinärens resekostnader, kostnader för djurambulans, medicin samt avlivningskostnader
    • Vår mest omfattande veterinärvårdsförsäkring
 
Jag hade dessutom ingen veterinärvård kvar alls när min häst togs bort, varenda krona hade gått åt till hans skada, så det kan omöjligt varit veterinärvården som jag fick pengar från.

Men snälla du, du har ju fattat fullkomligt fel. Avlivningskostnaden kan inte gå åt förrän hästen blivit avlivad, den delen i försäkringen går ju inte att använda till något annat än just avlivning! Det är en del som ingår i vet. vård . Eftersom du nu hade en veterinärvårdsförsäkring även om den slagit i taket så är det därifrån avlivningen ersatts, oavsett vad du tror eller fått för dig!
 
Men snälla du, du har ju fattat fullkomligt fel. Avlivningskostnaden kan inte gå åt förrän hästen blivit avlivad, den delen i försäkringen går ju inte att använda till något annat än just avlivning! Det är en del som ingår i vet. vård . Eftersom du nu hade en veterinärvårdsförsäkring även om den slagit i taket så är det därifrån avlivningen ersatts, oavsett vad du tror eller fått för dig!

Vissa tider/vissa försäkringar har förvisso haft det inbakat i allmänna vetvården. Så om man maxat taket så har man inte fått ersättning om man sedan avlivat.

Men ersatts ur liv har det liksom aldrig så den delen har @Grazing fått fel oavsett.
 
Vissa tider/vissa försäkringar har förvisso haft det inbakat i allmänna vetvården. Så om man maxat taket så har man inte fått ersättning om man sedan avlivat.

Men ersatts ur liv har det liksom aldrig så den delen har @Grazing fått fel oavsett.

... däremot kan livförsäkringen vara en förutsättning för att destruktion ska ingå i försäkringen, men det är ju en annan femma. Det innebär inte att ersättningen kommer ur livförsäkringen.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 689
Senast: WBanna
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: Lovisa.E
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp