Försäkring

xandoor

Trådstartare
Vi har nu köpt en raskatt. En chinchilla perser :)
Vad ska jag välja för försäkring. Vad är bäst när man har en perser ?

Tacksam för svar då jag vill försäkra min lilla hona
 
Sv: Försäkring

Konstigt att uppfödaren inte hjälp dig med försäkringen. Eftersom jag har kattungarna försäkrade i Agria brukar det inte bli någon karenstid om köparen tar samma bolag, och jag brukar ta den första kontakten med Agria åt köparna eftersom det kan vara krångligt med alla olika självrisker m m. På Agrias hemsida kan man gå in och välja självrisk och se vad det kostar. Veterinärvårdsförsäkring (helst dubbel) är viktigt, och en raskatt med stamtavla kan du även livförsäkra.

Eventuellt är det rabatt för kattunge första året. Är det svårt att välja gör det inte så mycket, huvudsaken att man skaffar försäkringen, för vill man lägga till något kan man göra det efteråt, vill man minska något gör man det efter ett år. Grattis till katten!
 
Sv: Försäkring

Karenstiden finns inte vid byte mellan försäkringsbolag heller, om nu uppfödaren har valt att försäkra kattungarna individuellt. Många gör ju inte det utan nöjer sig med det lilla skydd som finns i avelsförsäkringen (och då får man karens vid nytecknande).

Jag har mina i agria men det beror mest på att deras avelsförsäkring och deras belopp för gamla katter är bäst. Det kan mycket väl hända att något annat bolag är mer prisvärt för en yngre sällskapskatt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: Liten
·
Katthälsa Har tagit över en 1,5 årig hona perser/ragdoll. Hon är okastrerad men det ska jag snart göra. Nu är det så att hon biter mej ibland. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Otherside
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp