Försäkring för hästtransport

Cavallo

Trådstartare
Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga skador på transporten orsakad av hästen, och annat man kanske bör tänka på angående transportförsäkring 🐴
 
Jag har IF. Den täcker invändiga skador sålänge man har någon form av panikbommar.

Det man ska tänka på är väl att de flesta inte täcker om man hyr ut transporten. Har du tänkt göra det så får du kolla runt och se om det finns någon som täcker även vid uthyrning.
 
Jag har IF. Den täcker invändiga skador sålänge man har någon form av panikbommar.

Det man ska tänka på är väl att de flesta inte täcker om man hyr ut transporten. Har du tänkt göra det så får du kolla runt och se om det finns någon som täcker även vid uthyrning.
Tack 🙏 Jag kommer inte hyra ut eller ens låna ut transporten, men det är ju bra att veta!
 
Jag titta runt och det föll på if för mig med, de var billigast och verkade ha bäst vilkor.
Fanns tillägg om jag vill hyra ut, dock hyr inte jag ut mitt släp.
Ett krav var att det var panikbommar för att de ska täcka skador från häst.
 
Jag valde Dunstan premium, den verkade ha bra täckning, där var också förutsättningen att man har panikbommar, vilket min transport har 😊

Jag tänkte också fixa nån kedja/hänglås för att kunna låsa fronturlastningen /ev också baklemmen, det är gardin bak så vill nån obehörig komma in kan de ju det men så som den står parkerad går det inte att fälla ner eller öppna där bak men där fram går att öppna. Stallet ligger så centralt att det tydligen har hänt att liggunderlag har hittats i andras transporter, typ hemlösa som gör sig bo där!
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 105
Senast: JohannaB
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
447
Senast: MiaMia
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp