Försäkringar...

C

claraswe

Behöver lite hjälp nu i denna djungel av försäkringar. Ska skaffa försäkring åt min fars hund men vilken är bäst? Vilken är billigast? Har hört mycket bra om Sveland. Vad har ni? Vad rekommenderar ni? All hjälp mottages tacksamt.
 
Jag har sveland till min häst o jag tycker att dom e jättebra!! billiga o lätt att ha o göra med...
 
jag har folksam och tycker att det är billigt och bra. har hört att if ska vara bra också. agria är inte bättre (snarare sämre) och är onödigt dyrt.
 
Agria verkar väldigt dyr. (har själv min häst i agria men just för hund verkar dyrare och krångligare) Hittade inget på Folksam om just hundförsäkring. Vart letar jag då??
 
Ring "ditt" kontor och fråga . Jag har alla mina försäkringar (hem ,bil ,drulle och katt) i Folksam iomed att Kommunal (mitt fack) har avtal med dom !
 
Har min lilla vovve försäkrad i Agria och det har hon varit i snart 15 år. Förr, när hon var liten var hon mkt sjuk och jag hade ett h*****e med att få ut pengar från Agria då. Dom var helt otroliga med sin pappersexercis. Nu de senaste åren har hunden haft en del "ålderskrämpor" mm och då har det funkat hur smidigt som helst!

Har häst och hund nr 2 i If och dom är jag verkligen helnöjd med!!!! Trevliga, hjälpsamma människor när man ringer och jag har aldrig haft något som helst problem med dom. (Kan nämna att dom utan vidare godkände utbetalning av min ponnys operation av patellaupphakning, som tydligen vissa försäkringsbolag inte gör!)

När jag köpte min andra häst var hon försäkrad i Sveland och eftersom hon var för gammal att föräkra om så står hon kvar där. Har dock inte behövt utnyttja försäkringen så dom har jag inte så mycket att säga om!

Helt generellt tycker jag att det verkar som om Agria är dyrast.....
 
Agria är dyra, men jag har valt dem till mina hundar, eftersom de har något som heter Agria Elit (finns kanske försäkringsbolag som har likanande?) och med det menas att om min jakthund exempelvis förlorar sin jaktförmåga t ex efter en spark av en älg, så får jag ut hela försäkringsbeloppet och kan ändå få behålla hunden. En riktigt bra älghund är värd uppemot 100 000,-, så det gäller att vara bra försäkrad. En annan anledning är att om man försäkrar hunden före 4 mån ålder, så är den försäkrad emot dolda fel, t ex höftledsfel. Skulle jag köpa en hund av inte jagande ras skulle jag nog välja ett annat försäkringsbolag. Mitt halvblod är också försäkrat i Agria, men det var uppfödaren som försäkrade honom där och så med Agria Extra, så så länge man inte bryter försäkringen så är han försäkrad emot dolda fel.
 
Har också ena hunden försäkrad i Agria, har dock inte behövt utnyttja försäkringen förrens helt nyligen.
Kan man byta försäkringsbolag för en 7-årig hund?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 281
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp