Försäkringsbolag begränsar maxersättningsbeloppen: ”Tar vårt ansvar”

Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med husdjur – det anser Sveland djurförsäkringar. De väljer därför att begränsa maxersättningsbeloppet i flera av sina nya försäkringar och hoppas att flera bolag ska göra likadant.
 
Djurägare frågar inte vad saker kostar, nej kanske inte men när jag valde veterinär sist tog jag aktivt den som redovisade (ja är väl cirkapriser men ändå) priset för olika saker på sin hemsida.

Intressant att ingen av deras kunde nådde upp till maxbeloppet! Tycker ofta man hör det argumentet; "det blir snabbt så dyrt" att man alltid behöver ha max i försäkring.
 
Intressant att ingen av deras kunde nådde upp till maxbeloppet! Tycker ofta man hör det argumentet; "det blir snabbt så dyrt" att man alltid behöver ha max i försäkring.
De har ju haft ett väldigt högt maxbelopp, så högt är väl inte de andra bolagen?
 
Fast jag vet inte hur det hjälper en djurägare att sänka maxbeloppet på försäkringen? Det blir ju inte billigare att hosta upp ur egen ficka, alternativet är avlivning.
Är väl bara ett försök att framstå i mer positivt sken. Egentligen verkar det ju handla om att de har haft ett onödigt högt maxtak och därmed också onödigt höga premier.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 921
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 645
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp