Bukefalos 28 år!

Försöker göra ingenting

Status
Stängd för vidare inlägg.
I helgen var det fullt ös med workshop. Det var en workshop i lerklining av ett halmbalshus. Jag har ju tänkt tanken ibland att jag skulle vilja bygga ett eget ekologiskt hus. Nu vet jag inte om det någonsin blir av men jag blev i alla fall inte helt avskräckt efter helgen.

https://instagram.com/p/5UAyNrwGrg/

Efter helgen inträffade det vanliga "må-dåligt-en-gång-i-månaden-dagarna" så jag åkte till en camping för att bara kunna ta det lugnt och ha tillgång till diverse faciliteter.

På deras hemsida såg jag inget om att de skulle vara en SCR-camping men när jag kom dit frågade mannen i receptionen om jag hade campingkort. Då utspelade sig ungefär följande dialog:

Jag: Oj, är det här en SCR-camping?
Han: Ja
Jag: Jag hatar SCR och såg inget om det på er hemsida så det var därför jag åkte hit. Så jag är väl inte välkommen?

Han bara log och gav mig koden till grinden, nyckelbricka till servicehuset och informerade om att duschen kostade ett 10-kronors mynt. När jag började gräva i min plånbok för att kolla om jag hade det så hivade han fram 3 10-kronorsmynt och gav mig (som han skrev upp att debitera mig vid utcheckning). :)

Snacka om smidigt. :D

Så min plan här har helt enkelt varit att ta det lugnt och göra så lite som möjligt.

I morgon kommer jag i alla fall att checka ut härifrån. Jag mår redan bättre. Frågan är bara vart jag ska åka. På husfronten är det i princip stiltje och det är svårt att göra research med mobilen. Det finns förvisso wi-fi här på campingen som jag nyttjat med datorn men jag vill inte köra slut på batteriet så tiden vid datorn är begränsad. Kanske åker jag till Trollhättan i morgon och letar upp ett bibliotek och kanske någon mäklare också.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tvillingdräktighet
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp