Första bäbisen har kommit!!!

K

KaZa

Jag har blivit mormor!! :bump: :bump: :bump: till en svart, kladdig och alldeles underbar liten schäfervalp. :D :D

Tiken var jätteduktig och skötte allt själv, nu väntar jag med spänning på nr 2


Hmm, är man bukeberoende när man berättar det för Er innan man berättat det för någon annan IRL???? :o :o Vad gör jag överhuvudtaget här inne? Ja, är så glad!! MÅste gå.....
 
Wow! Hon som man knappt kunde tro vara dräktig har nu spottat ut 6 st små troll. :love: :love: Det blev 4 tikar och 2 hanar. Perfekt!

Det är första kullen och hon skötte sig galant. Nu ligger hon och pussar och pussar så de kommer ju aldrig att torka.
 
Grattis!!! va kul! Då blev vi mormödrar nästan samtidigt =)
Mina kom i igår. 11 st små klumpar :)

Berätta gärna sen hur många dom blev och hur det går. :)
 
Hur gick det för Dig då? Vad fick Du för något och hur många hade du tänkt behålla :D :angel:
 
Stort grattis och massor med kramar!!!

Men KaZa, vad ska dom heta nu då??????????????????????
Det är jag jättenyfiken på!!!!
 
Tja, tänk om jag kunde få välja det själv! :D Stackarna :angel:

Nä, de nya ägarna får faktiskt bestämma vad de vill att de ska heta. Bara de börjar på A.

Jag tänkte ge dem dessa förslag: Aztor, Agrar, Atilla, Atlas, Athena, Agrippa, Atlas, Amor, Amira, Akira, Aros Akiles, Adonis, Apollo, Aron, Ajax och Astro.

Alla namn är grekiska "gudanamn". Det är väl bra när min kallas Akela, som är någon grekisk gudinna.

Har Du fler förslag? Jag ska ju ev. behålla en tik så jag måste hitta på ett ialla fall. Gärna något som inte är så likt Akela :confused:
 
Du glömde en bokstav där; r:et! ASTRA ska det vara!!!

Fast, i f s, ingen får heta som min gamla plutt!

Grattis KaZa och Mulles Matte till valparna! Kul att allt gått bra!!!
 
Hihi, det var meningen! :smirk: Tänkte ev. ta det namnet på den tiken jag behåller. Även fast jag är dödligt förtjust i "Sture" en av grabbar. :love: :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 966
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 121
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp