Första natten i lägenheten

Inatt sov jag i lägenheten. Jag och en kompis flyttade alla stora grejer på dagen och jag körde transporten genom det smala området runt huset. Så stolt över mig själv, även om jag är dödstrött nu och tyvärr ska vara "duktig" och inte ta ledigt från jobbet för att flytta.

Insåg när vi började ställa lite grejer på rätt plats (mixtrade lite med ett par byråer och min arbetsplats) att det här är första stället sedan jag köpte hus 2013 som det känns som att jag kan göra vad jag vill med. Jag kan sätta upp hyllor precis där jag vill ha dem och jag kan kosta på "löjliga" saker som sänggavel på fel ände av sängen. För det är min lägenhet och det finns ingen som helst deadline för när jag ska flytta igen.

Tänk om det här är lägenheten jag ska bo i tills jag flyttat till Skåne?! Hisnande tanke.

Om jag nu bara kunde få tag på en bra parkering... Det funkar helt ok med fotbollsplanen, men jag inser att det inte är hållbart i vinter. Då får det bli (svindyr!) buss till och från jobbet varje dag och så får bilen stå där och må bra åtminstone. Det tar då 45 min enkel väg ut till stallet, men trots det tar det ännu längre tid med buss. Tror hästarna ska få vila lite extra i vinter, så jag inte behöver känna stress över motion åtminstone.

Nåja, åter till lägenheten. Jag förundras över hur tyst det är i huset, jag hör knappt nånting från grannarna och jag hör inte alls att det regnar ute. Jag vill liksom aldrig lämna den här lägenheten, bara njuta av bredband :love: och laga god mat. Kanske när allt är färdigflyttat att jag kan ha en myshelg (även om jag såklart måste ut till hästarna också).

Jag har fö inte laddat ned foodora-appen än. Får se hur länge det dröjer... ;)
 

Älskar att läsa hur mycket du gillar din lägenhet. 😁

Jag brukar alltid tycka att det är lite ångestfyllt att sova på nya ställen och får liksom tvinga mig igenom det eftersom jag vet att det släpper efter någon natt.

Vad har du för plan med att flytta till Skåne? När ska det ske?
 
Älskar att läsa hur mycket du gillar din lägenhet. 😁

Jag brukar alltid tycka att det är lite ångestfyllt att sova på nya ställen och får liksom tvinga mig igenom det eftersom jag vet att det släpper efter någon natt.

Vad har du för plan med att flytta till Skåne? När ska det ske?

Ja, det är alltid lite svårt med nya ställen, men här har jag min säng och kudde, så det känns hemma lite mer. :)

Då jag har svårt för vinter men vill bo i Sverige känns Skåne som bästa lösningen. Det finns dock ingen exakt tidshorisont, har lovat mamma att bo kvar här så länge hon lever (hon är dock 80 år) och sen har jag världens bästa jobb som tyvärr inte är flyttbart. Så kanske om tio år?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 233
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 332
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp