Första utställningen (bilder)

T

tottili

Idag var jag och min lille valp på våran första utställning, en inofficiell i Karlstad. Var ganska nervös men lilltjejen skötte sig sååå bra, vekrligen över förväntan! Inne i ringen så koncentrerade hon sig på mig och brydde sig inte om saker utanför, travade lugnt och fint utan att krånga och stog fint och stilla uppställt. Är så stolt över henne! Även utanfrö ringen så skötte hon sig som en ängel hela dagen :love:

Fick även jätte fin kritik:
5 mån tik. God storlek. Femenint huvud med bra utryck. Mörka ögon. Korrekta öron. God hals och överlinje. Bra kors, vällagda skuldror. Bra vinklar fram och bak. Rör sig med bra steglängd. Par. fram och bak. Bra päls. Välvisad.
HP, btk 1, BIM

Vad betyder "Par. fram och bak"?

DSC_00602.jpg


DSC_00762.jpg


DSC_01112.jpg


DSC_0309.jpg


DSC_0315.jpg
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Två bonus bilder på hur fint hon betede sig utanför ringen :bump:

DSC_00322.jpg


DSC_00352.jpg
 
Sv: Första utställningen (bilder)

:eek::eek: Vad är det för en fantastiskt fin boxer du har!?!? :love: Allvarligt talat, aldrig sett maken till en så fin boxer, för att inte tala om teckningen!:d

Jätte fin hund du har, och Grattis till en så fin kritik och priser. Väl förtjänade!
:bump:
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Åh vad roligt att höra vad glad jag blir! Tack så mycket! Nomina Blair heter hon. Jag tycker ju att hon är finast i världen men jag är ju inte opartisk dirrekt..:angel:
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Otroligt fin! Ska boxrar ställas med bakbenen sådär långt bak?

"Par. fram och bak" borde väl vara "paralell fram och bak"? eller tänker jag galet?
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Vad betyder "Par. fram och bak"?
]

Otroligt fin liten boxer!:love: Grattis till så fint resultat, det lär bli fler.

Domaren menar parallell fram och bak. Gissar att hon menar att valpen rör sig parallellt
fram och bak. Det är positivt.

Inte helt lätt att lära sig alla förkortningar och uttryck som domare använder. En valpköpare till mig var helt förskräckt över att en domare hade skrivit att valpen hade väl könspräglat huvud...
-Näää han ser inte alls ut som ett kön i huvudet! var hennes kommentar:rofl::rofl:
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Inte helt lätt att lära sig alla förkortningar och uttryck som domare använder. En valpköpare till mig var helt förskräckt över att en domare hade skrivit att valpen hade väl könspräglat huvud...
-Näää han ser inte alls ut som ett kön i huvudet! var hennes kommentar:rofl::rofl:

Haha ja det kan ju inte alltid va lätt att förstå sig på kritik lapparna:D
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt hur dom ska ställas :o
Uppfödarens tips var att kolla på hur andra ställde, men den enda utställningen jag vart och kollat på så var det inte en enda boxer med... så jag har försökt kolla på kort och ställa henne så som jag tycker blir snyggt. Antagligen gjorde jag rätt för jag fick jätte mycket berömm från ringsekreteraren och andra att hon stog jättefin och att jag måste tränat jätte länge på det :) Ska på en boxerspecial i Juli och då ska jag passa på att försöka få massor av tips! Försöker även hitta någon kurs för utställning!
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Otroligt fin liten boxer!:love: Grattis till så fint resultat, det lär bli fler.

Domaren menar parallell fram och bak. Gissar att hon menar att valpen rör sig parallellt
fram och bak. Det är positivt.

Inte helt lätt att lära sig alla förkortningar och uttryck som domare använder. En valpköpare till mig var helt förskräckt över att en domare hade skrivit att valpen hade väl könspräglat huvud...
-Näää han ser inte alls ut som ett kön i huvudet! var hennes kommentar:rofl::rofl:

Tack så mycket :)
Hahah stackars valpköpare :rofl: jag lyckades iaf luska ut alla andra förkortningar utom just "par" men nu vet jag ju vad det betyder också :idea:
 
Sv: Första utställningen (bilder)

Gabbi och madeleinewall: Tack så mycket båda två :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Japp, Idag va Pombah på sin första utställning! Inoff men ändå Gick kanonbra, han skötte sig exemplariskt :) av 3 Rottisvalpar så...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Minerva
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 354
Övr. Hund Igår var vi på vår första utställning arrangerad av SvVK (Svenska vinthundsklubben). Precis innan vi skulle in i ringen insåg jag att...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: Luxus
·
K
Övr. Hund Idag har min English Toy Terrier valp Historical Diamond's Lady Madonna - "Hilda" haft sin utställningsdebut. Det blev på SNK Östra...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Kalinsi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp