Utställning :D

Red_Chili

Trådstartare
Igår var vi på vår första utställning arrangerad av SvVK (Svenska vinthundsklubben).
Precis innan vi skulle in i ringen insåg jag att domaren faktiskt kan komma att ha många åsikter om min valp, eftersom han själv föder upp saluki och har gjort det ett bra tag.

Wahidah tuggade på kopplet, ville ha dragkamp med kopplet och jag hade svårt att ställa upp henne så perfekt som jag vill kunna ställa henne...
MEN hon skötte sig bra på det stora hela och jag är nöjd, framförallt med tanke på att allt "negativt" domaren sa är sådant som brukar bli bättre med åldern. :)

Kritiken:
"Tilltalande, feminin med vackert huvud och uttryck. Utm. hals & överlinje & kors. Goda vinkl. fram. Ännu mkt outv. i fronten. Välkroppad för åldern. Utm. vinklar bak. Bra benst. Ngt rak mellanhand. Godtagbara tassar. Rör sig bra bak. Rör sig lätt & elegant fr. sidan med god steglängd."

Hur det gick?
Wahidah blev BIS-valp! :bump::bump:

Bilder som min vän fotograferat:
dsc_2380-copy_18537144.jpg


dsc_2610-copy_18537286.jpg
(här ser ni hur hon håller i kopplet...)

dsc_2625-copy_18537392.jpg


:banana:
 
Sv: Utställning :D

Vad kul!!!:bump: Och Grattis :banana:

Vad stor hon blivit, var längesen jag var inne på hund och sist jag såg bilder på henne hade du precis fått hem henne!:)
 
Sv: Utställning :D

Grattis!
Det var väl bra att hon tyckte det var kul också, så hon höll i kopplet själv....Valpar, härligt när de har idéer tycker jag.
 
Sv: Utställning :D

Grattis! Kul att ta hem allt sådär på en gång!:banana:

Nu måste jag kolla in om ena hundens uppfödare var med!
 
Sv: Utställning :D

Vet inte hur det är med om man får skriva namn och sånt men det är ju inte reklam. Jag har en "Ibriz"-vovve på 7år:)
 
Sv: Utställning :D

Ah, okay! De var inte där, däremot vet jag att flera från den kenneln är anmälda till stockholmsutställning som är den 18e ;)
Har en vän som har valp därifrån nu.
 
Sv: Utställning :D

Var inte utställningen i Boden? Det är en ju en bit upp i landet!:)

(Båda mina vovvar är från dom egentligen också om man ska försvåra det lite. Haha)
 
Sv: Utställning :D

STORT grattis, väldigt snygg vovve !!

Var det Niklas som dömde ?
 
Sv: Utställning :D

Tackar! :D
Yes, det var Nicklas som dömde. Trodde faktiskt inte att han skulle gilla min valp då hans egenuppfödda hundar skiljer sig mycket från henne i typ, men tydligen hade jag fel :D
 
Sv: Utställning :D

Jättestort grattis!

Så fint hon står uppställd

*kämpar med min 7 mån. att stå fint och springa vackert:crazy:*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Viveka
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 560
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Tidigt imorse vaknade vi. Efter lite frukost och extracheck att allting var med så åkte vi iväg till utställningen. Efter det var det...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: sussisus
·
T
Övr. Hund Idag var jag och min lille valp på våran första utställning, en inofficiell i Karlstad. Var ganska nervös men lilltjejen skötte sig sååå...
Svar
12
· Visningar
1 102
Senast: tottili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp