Förstoppad?

G

Generalen

Arwen förbryllar mig lite. Imorse ville hon inte äta, hon skulle prompt ut och väl ute satt hon säkert och krystade i fem minuter. Det kom bajs, först en ordentlig hög och sedan bara små, små avlånga pluttar. Löst men inte vattenblaskigt.

Tillslut tyckte jag att det blev lite väl pinsamt att stå på min innergård med en bajsande hund som inte gör annat :angel:, och tänkte för mig att hon måste få igång magen lite så jag drar med henne ut till våran vanliga lilla runda. Hon stretar emot ett par meter först men går sedan villigt med. Vi hinner några meter innan hon kommer till sitt vanliga bajs-ställe och där sätter hon sig på nytt och gör en ordentlig hög.

Fortsätter gå, Arwen stannar och äter gräs hela tiden för att sedan spy upp det igen ett par gånger. Kissar inte. Väl på gården igen börjar hon om med krystandet, kommer bara små avlånga pluttar och lite fisar. Tillslut drar jag bara med henne upp, grannarna lär nog börja kasta sten efter mig snart... :crazy:

Väl uppe erbjuder jag henne maten igen men hon slickar bara lite på den och tar ett par kulor, innan hon "ger upp" och helt sonika lägger sig bredvid istället. Hon var inte intresserad av vattnet. Tuggade lite på sitt märgben när hon kom in i vardagsrummet igen.

Hon är trots det pigg och lekfull, var lika framåt på promenaden idag som innan. Jag gissar att hon satt i sig något olämpligt som "sitter ivägen" men bajsar gör hon ju? Jag ska gå ner till apoteket för att inhandla paraffinolja för att ge henne, men om någon har fler tips och idéer så dela gärna med er!
 
Sv: Förstoppad?

microlax vet jag att vi fick tips om då våran äldre hund inte fick ut en ben bit,( läs matglad labbe )

matolja
 
Sv: Förstoppad?

Just ja, microlax finns ju också. Jag tror att hon kan ha svalt ett litet märgben, det är dock så pass litet att det borde kunna komma ut den naturliga vägen. Tror jag. Eller så kanske man automatiskt förminskar saker i skallen? :angel:

Gick det bra för labben sen då?
 
Sv: Förstoppad?

Parrafinolja är bättre, det går rakt igenom som smörjmedel utan att magen blir helt kajko.
 
Sv: Förstoppad?

Just ja, microlax finns ju också. Jag tror att hon kan ha svalt ett litet märgben, det är dock så pass litet att det borde kunna komma ut den naturliga vägen. Tror jag. Eller så kanske man automatiskt förminskar saker i skallen? :angel:

Gick det bra för labben sen då?

jodå han lever och mår bra ljust nu i ungarnas badpool :o
 
Sv: Förstoppad?

Parrafinolja är bättre, det går rakt igenom som smörjmedel utan att magen blir helt kajko.

Har nu varit på Apoteket, paraffinolja är inköpt! Kommer avvakta lite då hon både ätit, druckit vatten och kissat nu. Är hon likadan med bajsandet nästan promenad blir det oljan direkt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
968
Senast: Celinehenn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 869
Senast: Snurrfian
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 340
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp