Bukefalos 28 år!

Förstoppning

K

kimi75

Igår märkte jag att min häst inte var sig själv, hängig, väldigt dämpad. Så jag ringde till en vetrinär och han kom, det visade sig vara förstoppning (kolik). Han fick medicin sen var det bara att gå ut i regnet i en timme. Det enda han får äta är betfor med olja och lite hö. Jag har haft han i tre veckor, det började med att han hade strålröta på höger fram, märkte jag genom att han markerade på alla fyra, (han har inte blivit väl omhändertagen av tjejen som hade honom innan mig). Sen tyckte jag att ögonen var väldigt kladdiga, tillkallade vet, visar sig att han jar ögoninflammation. och nu koliken. Allt detta under tre veckor. Någon annan som har suttit i liknande situation. Jag har hästen på foder.
 
Sv: Förstoppning

Några som har tagit en häst på foder i stallet där jag rider har fått hem en häst som efter ca tre veckor visar sig vara jättehallt i h.bak. Han har en hovspricka i det benet sedan tidigare och jätteofta ser man honom i hagen stå och hålla upp det benet. Han har blivit svullen i benet och fått någon mystisk knöl. Nu skrittas han tre dagar i veckan och promeneras resten. Dessutom visar han på ryggömhet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 446
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 707
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 744
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Luktpion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp