Förvara fudge?

gul_zebra

Trådstartare
Kära buke! Nu har jag ett sånt där jättestort problem igen ;)
Min morsa älskar skumtomtar! Så jag köpte en låda hon ska få i julklapp och tänkte stoppa i en sats tomtefudge där i också. Problemet nu är att jag har aldrig gjort fudge förr och funderingen är väl mest om det här är nåt som kan förvaras i rumsremp eller måste det stå i kylskåpet? :)
 
Beror väl lite på hur mjuk fudgen blir, risken med att förvara den i rumstemperatur är väl att den riskerar att tappa formen och att bitarna klibbar ihop. Om det inte är något problem, så går det absolut att ha den i rumstemperatur, och sedan stoppa in den i kylen och låta den bli sval innan förtäring.
 
Du kanske redan har tänkt på det här, men om du vill att lådan garanterat ska vara kladdfri i efterhand så skulle du ju kunna placera fudgen i en sådan där liten cellofanpåse? :) Finns bland annat på Panduro.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 940
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 168
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 905
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 520
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp