Bukefalos 28 år!

Förvara passet ihop med hästen

Anmälde en häst igår och det är ändrat sedan förra året. Som exempel behövde man inte ange varför hästen skulle tas bort denna gången, det behövdes förra gången. Inte heller behövdes pass men ID/regnr behövdes vilket ju kan vara svårt att hitta upp utan pass. Speciellt på helt oreggade hästar som "olagligt" saknar pass.

Jag har aldrig (sist var i jan/feb 2016, gången innan det 2014) behövt ange varför hästen skulle tas bort. Däremot så ville de ha ID-nummer/regnummer här den senaste nu när du säger det, men det gick att boka utan det. Jag ringde och bokade kanske ska tilläggas, och tanten i telefonen la in bokningen och "skickade ut den till chaufför" utan regnummer, jag kunde det inte i huvudet när jag ringde. Och att det var bra om jag kunde komplettera med det sen, men det gick bra ändå annars.
 
När jag tog bort mitt halvblod för två år sedan var jag inte med själv utan min stallägare/vän tog hand om det hela. Jag lämnade med pass plus en fullmakt om att hon fick ta bort min häst i mitt ställe. Båda delarna var krav från killen som tog bort.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 877
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 575
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp