Bukefalos 28 år!

Förvaring i stallet

alethe

Trådstartare
Är i behov av tips på hur ni förvarar era saker i stallet. Tar gärna emot bilder på hur ni organiserar allt. Just nu känner jag att det är totalt kaos bland mina saker
 
Jag har en dynlåda till täcken, plastbackar i olika storlek till andra grejer som reflexer och sånt där. En hylla att ställa flaskor, ryktborstar mm i.
 
Precis vad jag skulle titta efter på buke just nu! Denna tråden följer jag! :up:

Dynlåda är toppen! Sen funderar jag på att köpa förvaringspåse (såg att ikea har) som man kan ha täcken i och sen lägger man dom påsarna i dynlådan så blir det lite ordning i lådan också.
 
Jag förvarar på lite alla möjliga sätt beroende på om det är musfritt eller inte. På loftet har jag täcken i en dynlåda, grimmor m.m. i en plastback och en hundmatstunna. Schabrak och lindor ligger i en sån där stor shoppingbag från Ullared som har dragkedja.

I skåpet, som är musfritt, har jag schabraken i stora blåa påsar från Jysk, benskydd i mindre plastbackar, flaskor och sånt i en hink.
 
Jag tycker att gamla frysboxar är outstanding för förvaring av sånt man inte vill att mössen ska komma åt. Jag har tre stycken utspridda i kallutrymmen i stallarna. Där förvaras täcken som inte används för säsongen och annat som jag inte vill ska ta upp yta i min minimala selkammare :)
 
Frysboxar var intressant. Men ser det inte lite stökigt ut med gamla frysboxar? @-Catherine- ?

Har en frys som ska bytas ut men den är jätteful fast kanske funkar till förvaring?

Jag är inte helt nöjd med förvaringen i stallet utan ska byta ut till skåp som går från golv till tak. Flera stycken av samma modell så det blir enhetligt. Just detta att ta vara på takhöjden är viktig. Så därför tycker inte jag att dunlådor är helt optimalt.
 
Frysboxar var intressant. Men ser det inte lite stökigt ut med gamla frysboxar? @-Catherine- ?

Visst, frysarna är väl inte det vackraste direkt. Jag hade tänkt att klä in en av dem i spontat virke och måla i samma färg som stallet. Men jag släppte den idén eftersom jag ställde dem på loftet och i höladan istället, där märks de knappt.
Jag förvarar ju som sagt inte sånt som används dagligen (eller ens månadsvis) där, boxarna är snarare säsongsförvaring :)

Helt omöjligt för mössen att ta sig in i dem, underbart!



Har en frys som ska bytas ut men den är jätteful fast kanske funkar till förvaring?

Jag är inte helt nöjd med förvaringen i stallet utan ska byta ut till skåp som går från golv till tak. Flera stycken av samma modell så det blir enhetligt. Just detta att ta vara på takhöjden är viktig. Så därför tycker inte jag att dunlådor är helt optimalt.
 
Är i behov av tips på hur ni förvarar era saker i stallet. Tar gärna emot bilder på hur ni organiserar allt. Just nu känner jag att det är totalt kaos bland mina saker
Jag tycker att vanliga garderober med hyllplan är super till förvaring av täcken, schabrak, lindor, benskydd med mera.
Jag har 2 garderober i min sadelkammare
En med rena schabrak, lindor, benskydd, grimmor, i den finns även fleecetäcken/transporttäcken, handdukar, ländtäcken.
I den andra har jag sånt jag använder mer dagligen, använda schabrak (som är tillräckligt rena för att användas igen), använda benskydd, säkerhetsväst, ridhjälm, handskar, sporrar, ridstövlar, extra bett, inspänningstyglar, förstahjälpenlåda, vinterlåda med reflex och broddar och en ikeapåse med smutstvätt.
Himla smidigt att ha en "smutsig" garderob och en "ren" garderob sas.
Utanför sadelkammaren har jag en garderob till med alla utetäcken, och än så länge har den varit tät och inte fått besök av några möss. I sadelkamamren har jag även ett mindre skåp (köksskåp) med putsmedel och olika typer av flaskor :).

Det som jag tycker är bra med vanliga garderober är att de lätt går att anpassa efter mina egna önksemål och behov, genom att sätta hyllplanen på den höjden man behöver för just det ändamålet. Ett mindre hyllplan, ett med kant, eller vad som helst och möjlighet att sätta upp krokar med mera. :up:


Jag kan ju tillägga att jag har mina hästar hemma, alltså egen sadelkammare och grejer till två hästar (i samma stl, så mkt används av båda hästarna).

När jag hade en häst och den var inhyrd, fick vi ha en 60-garderob, då gäller det att veta vad man behöver just nu, och ha resten hemma. Och detta ändrades ju med årstiden.
 
Det låter väldigt bra. Men jag undrar kan man förvara tyger och liknande i frysen? Jag tänker att det lätt samlas bakterier eftersom det är så igenbommat, eller hur man nu ska förklara. Men det kanske räcker att man är supernoga med att städa ut frysen innan den får ett nytt användningsområde :)? Jag ska faktiskt testa med min frys när den snart ska bytas ut så får den stå på ett ställe dit ingen annan går. Ska bli intressant med den förvaringslösningen :up:
 
Det låter väldigt bra. Men jag undrar kan man förvara tyger och liknande i frysen? Jag tänker att det lätt samlas bakterier eftersom det är så igenbommat, eller hur man nu ska förklara. Men det kanske räcker att man är supernoga med att städa ut frysen innan den får ett nytt användningsområde :)? Jag ska faktiskt testa med min frys när den snart ska bytas ut så får den stå på ett ställe dit ingen annan går. Ska bli intressant med den förvaringslösningen :up:

Jag har hafr min första frys i nio år nu och förvarar täcken och filtar i just den. Har aldrig nånsin nåt som helst problem med vare sig fukt, mögel eller bakterier. Inte ens så att det luktar instängt när man öppnar locket märkligt nog :)

Nu står ju förstås alla frysar på torra platser, skulle man ha dem stående utomhus så kanske det kan bli dylika problem :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 827
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp