Bukefalos 28 år!

Intresseinventering - Självkännedom

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom. Jag tycker att jag utifrån de stolparna har, sammanfattat mig själv på ett bra sätt och hoppas att ni som verkligen känner mig, håller med och inte ser ut som fågelholkar... Om inte... så har ni nog missförstått mig kapitalt. :heart

Förtroende
Tillit
Rättvisa
Skapa visioner för framtiden
Få andra att trivas
Påverka andra
Ett inkluderande samhälle, jämlkhet, rättvisa och tillgänglighet
Social gemenskap och rättvisa
Jordnära
Logisk
Faktainriktad
Arbetar gärna med händerna
Vistas gärna utomhus
Nyfiken
Vetgirig
Kunskapstörstande
Gillar att använda huvudet
Vill förstå saker grundligt
Ställer gärna frågor
Beundrar skarpsinne och litar på egna omdömet
Vill känna frihet
Gillar språk, konst, musik, teater och skrivande
Njuter av omväxling, synintryck och människor
Lever genom känslorna och litar på intuitionen
Gillar att informera, undervisa, coacha, förstå och hjälpa andra
Vänlig, engagerad, lyhörd, uppmärksam och empatisk
Tycker om att organisera information på ett klart och logiskt sätt


Intresseinventering – Självkännedom

Mina intressen ger en djup inblick i vem jag är och hur jag hanterar livet. Jag föredrar ett praktiskt och analytiskt tillvägagångssätt när jag möter problem och oväntade situationer.

Min kreativa sida lyser igenom i mitt intresse för natur, kultur och skrivande. Att vara ute i naturen, fotografera, skriva, diskutera, pyssla och handarbeta är några av de saker jag trivs med och där jag känner mig tillfreds.

Min nyfikenhet och vilja att lära mig mer driver mig att utforska samhället och världen runtomkring mig. Jag är inte rädd för att ställa frågor för att få en djupare förståelse för saker och ting. Dessutom är jag inte rädd för att debattera och diskutera ämnen som jag brinner för, exempelvis tillgänglighet, jämlikhet och rättvisa.

Jag värdesätter frihet och uppskattar kunskap, samtidigt som jag litar på min egen intuition när det kommer till att fatta beslut. Min förmåga att organisera information på ett tydligt och logiskt sätt gör mig till en tillgång i många sammanhang.

Jag upplever att när jag är omgiven av människor och har chansen att interagera med dem, får jag energi och kan visa intresse, vänlighet, hjälpsamhet och vänskap, vilket alltid har varit en naturlig del av mig.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 148
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 196
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 032
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp