Förvaringslösningar

Zody

Trådstartare
Jag antar att det inte bara är jag som har en lägenhet som är utrustad med alldeles för få garderober och förvaringsmöjligheter? :angel:
Hur har ni löst detta? Byråer är bra, men jag vill inte ha hur många som helst och har heller inte plats för det. :D
Fram med era smarta förvaringslösningar!
Själv letar jag efter praktiska lådor på hjul att ha under sängen, men självklart hittar jag inga. Något tips?
 
Sv: Förvaringslösningar

Byråer är ju sä jädra dyra:crazy:

Ang lådor under sängen så kolla IKEA. Annars kan man sätta hjul på nästan vilka lådor som hellst...

Själv kommer jag att lösa delar av förvaringsproblem med en lagerhylla med lådor i, samt draperi framför. Ser så stökigt ut med öppna förvaringshyllor i lägenheten...
 
Sv: Förvaringslösningar

jag har tre plastboxar med hjul under sängen, köpta på Bonus för nån dryg hundralapp stycket.
De är låga och smalt avlånga, går alltså in 3 stycken på bredden där jag förvarar lakan, handdukar och julpynt.

Sen försöker jag slänga ut kläder av "fel säsong" i mitt förråd. Flyttade för några veckor sen ut ett par kassar med vinterjackor och vinterskor. Stor skilnad i lägenheten, vår- och sommarkläder tar så mkt mindre plats!

Har en byrå som jag försöker organisera hyfsat smart så jag får pltas med underkläder och lite andra kläder, tjocktröjor, filtar och pyjamasar där.

Garderoberna (2 stora och 1 smalare, alla i hallen) organiseras med hjälp av system (Skubb? heter det kanske) från IKEA, mycket bra för tröjor och småsaker, med deras små fack.

I hallen har jag också tre skoskåp uppsatta på väggen. (Också IKEA). i 2 stycken har jag skor, ett tredje innehåller småprylar som vantar, paraplyer, och lite annat smått och gott som man kan behöva ha i hallen. Skoskåpen är jättebra, tar liten plats, men rymmer en hel massa!
 
Sv: Förvaringslösningar

Vi har lådor under sängen, hittade våra på Ikeas barnavdelning för flera år sen. I rummet bokhyllan Bonde, med skåp längst ner, som sväljer mycket som jag inte vill visa. Till soffbord en gammal kista, bra med ännu mera utrymme ;)

Det gäller att tänka lådor, skåp och hyllor. I gamla, lilla lägenheten byggde vi små skåp alldeles under taket, med liggande 30 cm:s skåpluckor som öppnades uppåt. Många tröjor fick plats där.

Tänk på att täckt förvaring minskar städbehovet radikalt!
 
Sv: Förvaringslösningar

Jag bor i en etta på 36 kvm knappt utan inbyggd förvaring alls. Det allra, allra smartaste man kan göra är att rensa och gå igenom vilka prylar man egentligen behöver. Egentligen är det inte många grejer som används, mycket kan säkert någon annan få använding för. Jag skänker regelbundet saker som jag "ändå inte använder" till Myrorna. Det är lite av en livsstil...:D

Den smartaste förvaringen (om jag får säga det själv) som jag har är att ha mina böcker i skafferiet. Jag har två hyllor till mat och två hyllor till böcker. Eftersom jag har väldigt högt i taket skulle det bli omständigt att förvara mat på de översta hyllorna. Dessutom slipper folk som hälsar på som pillar på böckerna (vilket jag hatar).

För övrigt har jag en gaderob som man går in i där alla kläder och lite annat får plats, i övrigt har jag inga hyllor eller byråer alls, man klarar sig utan...
 
Sv: Förvaringslösningar

Jag har sänglådor med hjul (från ikea, hjulen köper man separat) där man får plats med lakan, handdukar osv.
Den har jag köpt Ikeas skoskåp i plast och skruvat fast på insidan av garderobsdörrarna så man får plats med alla skor. Där har jag tryckt ner lite skärp och annat smått o gott också.
 
Sv: Förvaringslösningar

Vi har inte en enda garderob i lägenheten, endast en städskrubb och ett linneskåp modell minimalt. Städskrubben får rymma även annat. En hylla agerar lite kroppsvårdsförvaring, för vi har så fruktat litet badrum, så grejer som hudkrämer, tvål, badsvampar o annat smått o gott.

Sambon som har väldigt lite kläder använder linneskåpet som garderob. Själv köpte jag en fristående. Men då vårt sovrum är så litet så får den stå i datarummet :crazy: I sovrummet har jag ställt en byrå som har samma färg som sängen.

Det som mer får plats i sovrummet är en bokhylla o ett linneskåp modell lite större, Gustaviansk stil, som jag fick när jag fyllde 25. Linneskåpet rymmer alla sängkläder, små handdukar och några badhanddukar.

Sedan har vi även en byrå i hallen som agerar lite avlastningsbord. Har lampa o duk där. I den byrån har vi gömt alla mobilladdare, batterier, ficklampa, cykellysen, reflexer och allmänna "bra att ha"-grejer. I en annan låda har vi mössor, vantar, halsdukar, underställ o sånt som används vintertid.

Vår räddning är klädkammaren. Där har vi placerat trådbackar från IKEA. I dem har vi gardiner, dukar, alla badlakan och sen ligger en del av mina garner där i :o
Ett par lådor har vi prylar i, typ luftmadrass o pump.... lite såna saker.
Jag har även ställt en gammal byrå i klädkammaren där jag har alla mina stallkläder. Då håller sig stallukten från allt annat.
I övrigt så hänger det mest ytterkläder där inne, o sen alla kläder som jag inte kan ha :o
Det är även där vi förvarar dammsugare, brandsläckaren, gåstavar, kryckor, skurhink o allt sånt.
 
Sv: Förvaringslösningar

En av våra lösningar är den sängstomme som jag fyndade genom nåt specialerbjudande på IKEA för nåt år sen:
Förvaring under sängen, inbyggt i sängen - man lyfter på själva..."gallret" (vad faasiken heter det?) som madrasserna ligger på... Får plats med själva madrasserna eller som vi - alla sängkläder och dessutom extra täcken och kuddar och filtar. Väldigt smart! :bow:
 
Sv: Förvaringslösningar

lådor under sängen,mina är från ikea i plast -dock utan jul
hyllor som sitter en bit upp påv väggarna kan svälja oväntat mycket
 
Sv: Förvaringslösningar

Jysk har också mycket plastbackar till diverse förvaring, brukar vara billigast.
 
Sv: Förvaringslösningar

Jag har hittat "under-sängen-plastbackar" på hjul på Bauhaus som jag ska köpa. Det finns två sorter där varav en verkar jättebra.

Men de var slut sist jag var där, så jag får försöka igen nån annan gång.
Min garderobssituation är inte riktigt hållbar just nu. :D
 
Sv: Förvaringslösningar

Vi har också små garderober i vår nya lägenhet och det kommer vi att lösa med att jag har en gammal byrå som vi ska rusta upp och sen har två två bamseträlådor under sängen, på hjul.
 
Sv: Förvaringslösningar

Åh vad många bra tips! :)
Ska till Jysk senare i veckan och ska kika efter lådor att ha under sängen då, för som det känns idag är det enda lösningen till mer förvaring. Dold förvaring framför allt.
Mer tips! :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp