Föl 2011!

silversvart

Trådstartare
Tittade lite i tråden om betäckning 2011 och kom på att det skulle vara kul med en tråd för oss som redan har betäckt i år. Här kan man berätta om vad man har för sto, vilken hingst hon är dräktig med och vad man hoppas på att få för föl. Sen längre fram kan man lägga upp bilder på fölen som kommer så vi får se vad det blev :) visa gärna bild på både stoet och hingsten hon är betäckt med.

Jag kan börja då, mitt sto är 5 år och e.Safir från Lönneberga och u:Vidja frá Toftum (mamma till Glampi från Snararp också)

Jag köpte henne för ca en månad sen och hon är betäckt med häftiga Illingur frá Toftum :love: Har varit sugen på att betäcka med honom, men så hittade jag ett sto redan betäckt med honom :)

Jag hoppas på en hingst som kan bli min tävlingshingst sen när min nuvarande hingst börjar bli gammal, men jag kommer behålla fölet oavsett vad det blir och jag hoppas såklart att det blir en rödskäck med häftig teckning och massa man :)

Pappa Illingur (jag frågade ägaren om jag fick ta bilden)
illingur_10.jpg

Mamma Safira
11000.jpg

Sv: Föl 2011!

Mitt sto,
Kolbrá frá Litla-Gardi är betäckt och konstaterad dräktig dygn 45 samt 130.
Kolbrá är bedömd i 2a klass- med 1a klass för ridegenskaper.

20831_1449762238331_1061489128_1322652_5055493_n.jpg

Kolbrá är dräktig med bluphingsten Spadi från Gröna Gången som exteriörvisades som treåring och erhöll 8.08.
Spadi är efter Isar frá Keldudal och 1a klass stoet Skipting frá Bakkakoti- som även är mamma till 1a klass hingsten Seidur från Gröna Gången. Spadi har en blup på 122.

27715_1425710397050_1061489128_1252463_501873_n.jpg

Efter alla missöden de sista åren så hoppas jag på en frisk fölunge- vad framtiden bär får visas senare :)

Senast ändrad:

Kul, Safiras uppfödare finns ju här på buke :)
Jag fotade Safira under hennes visning som fyråring.

Va kul att se vart Safira hamnat! Det är vi som har fött upp henne och jag kan bara gratulera dig, du har gjort ett riktigt fynd. Lycka till med den lilla "räven" och hoppas att fölingen blir fin:laugh: . Vi saknar henne fortfarande här hemma i stallet;)

nämen vad roligt, du får jätte gärna maila bilder till mig, eller om du tar betalt vill jag gärna köpa :)

Va kul att se vart Safira hamnat! Det är vi som har fött upp henne och jag kan bara gratulera dig, du har gjort ett riktigt fynd. Lycka till med den lilla "räven" och hoppas att fölingen blir fin:laugh: . Vi saknar henne fortfarande här hemma i stallet;)

Hej!

Jag hade tänkt höra av mig till er och berätta att hon bor hos mig, men nu vet ni :)

Jag är jätte nöjd med henne, hon är jätte trevlig och helt underbar att rida :love: massa vilja, bärig taktfast tölt och en otrolig pass. Det var inte meningen att jag skulle prova passen egentligen, men vi missförstod varandra lite och hon la pass så hon fick fortsätta och det var pass som hette duga kan jag ju säga :) har aldrig varit med om maken till snabb pass så det blir nog en riktig passlöps häst det där.

Ja jag hade tur som lyckades köpa henne, det var många som ville köpa henne men jag var riktigt snabb :)

Om ni söker på hennes namn på google så kommer min hemsida upp och där finns massa bilder och info om både mig och mina andra hästar, hittar du inte kan du bara skicka ett Pm så skickar jag länken (jag tror inte man får lägga in länken här)

Mvh Elinor

Mitt sto,
Kolbrá frá Litla-Gardi är betäckt och konstaterad dräktig dygn 45 samt 130.
Kolbrá är bedömd i 2a klass- med 1a klass för ridegenskaper.

20831_1449762238331_1061489128_1322652_5055493_n.jpg

Kolbrá är dräktig med bluphingsten Spadi från Gröna Gången som exteriörvisades som treåring och erhöll 8.08.
Spadi är efter Isar frá Keldudal och 1a klass stoet Skipting frá Bakkakoti- som även är mamma till 1a klass hingsten Seidur från Gröna Gången. Spadi har en blup på 122.

27715_1425710397050_1061489128_1252463_501873_n.jpg

Efter alla missöden de sista åren så hoppas jag på en frisk fölunge- vad framtiden bär får visas senare :)

vad spännande med en Spadiavkomma :) han ser lovande ut, jag har sett bilder på honom på facebook som hans ägare visat :)

Min kveikja skall om allt går väl föla i juni.

kvext0724.jpg

Som femåring säg hon ut så här. Hon blir 8 nu i vår. Som treåring var hon på kurs i avelsbedömning och fick ext 7.74 direkt tagen från unghästflocken utan "tillfixning". Hon har bättre gångarter än stam.
madokvekki.jpg

Pappa till fölis är Deilir frá Hrappstödum, e: Keilir frá Midsitja.
deilir.jpg

Först o främst hoppas jag att både mor o föl överlever. Men annars hoppas jag på ett föl som liknar sin farfar, har mammas glada sätt men betydligt mer vilja. Jag tycker de två känns som en bra kombination. Keilir har jag alltid känt starkt för o eftersom jag inte är gjord av pengar fick det bli en keilirson istället för honom själv.

keilir.jpg

Farfar Keilir längst till vänster och resten är hans avkommor

Hör född det många föl 2011 om allt går bra vill säga både egna och inakoderade.

Geysir frá Canada
Fura brun 2:a klass bedömd (fyrgångare)
Abot frá Asgeirsbrekkur 2:a klass bedömd (fyrgångare)
Hrimdögg från Killedal (e. Hrimfaxi frá Hvanneyri)
Freydis från Killebacken (e. Hraunar frá Efri Raudalaek)
Ástsael från Aconaqua (e. Glampi frá Kjarri)
Skvisa (e. Logi frá Skardi)
Dilja från Östra Greda

Hosias fra Engholm
Aska från Smedjan
Aradis från Änghaga
Frida från Erikstorp (mor till Eldur från Färdsjö)
Prud frá Strandarhöfdi

Atgeir frá Vatnsleysu
Nina vom Ravenstein 2:a klass bedömd (fyrgångare)
Frökk (e. Logi frá Skardi)

Viktor fra Diisa
Dimma från Kambo (e. Dökkvi)

Rökkvi (Montans)
Frán (1:a klass fyrgångssto - Mor till Helmingur från Margaretehof)

De vet jag så länge ev kommer det några till som föla här.

Har 3 ston som förhoppningsvis ska föla nästa år.

Stássa frá Vatni 2006
e.Trúr frá Kjartansstödum(Odur frá Brún)
ue.Platon frá Saudarkroki
Betäckt med Gáski frá Vatni
Beräknas föla i mitten av Maj
Fölet blir en moderlivsimport.

Stássa
31471919.jpg

Hingsten som föl på Island(har fått bilden av hans ägare)
31819069.jpg

Álfadís frá Sölvholti 2007
e.Aragon frá Berjanesi
u.Frida frá Sölvholti
Betäckt med Glamúr frá Hrafnkelstöddum
Beräknas föla Juli/Augusti
Fölet blir en moderlivsimport.

Álfadís
31925959.jpg

Glamúr(har fått bilden av ägaren)
31819082.jpg

Sist och minst, hoppas hon får vara med även om hon inte är Islandshäst?

Madame Bumble Bee 1994
Shetlandsponny
e.Brunte
u.Madame Chocolat af Catchpol
Tidigare gått ponnytrav.
Stor ca 110cm i mkh.
Betäckt med Ekbäckens Jack Frost Welsh Mountain.
Beräknas föla i Augusti.

Madame
31819090.jpg

Jack Frost(har fått tillåtelse att använda bilden)
31819088.jpg

Min dam g¨r nu in i månad 7.. väntar med spänning på den lille. det får bli årecis vad som helst i färg o kön bara den är frisk o att mamma håller sig frisk :)

mitt sto

Nattdrékja frá Sölvholti
e: Aragorn frá Berjanési

mycker Kolkuósi och Sauðárkrók

162927_10150382154800057_733515056_16531086_7081749_n.jpg

Hon är dräktig med denna läcker bit!!!!
Undri från Allemansängen!
e: Garri frá Reykjavik!!
u: Jódis frá Ýtri-Hofdölum 1:a klass
ue: Jór frá Kjartansstöðum!!!

167883_10150382154750057_733515056_16531085_3751093_n.jpg

Väldigt OT men jag var sugen på att åka och titta på Aska från Smedjan medan hon va till salu.
Red en halvbror mycket förut :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 991
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 443
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka