föl med försvahat framben

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Satinka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 833
S

Satinka

jag var å kollade på ett litet föl igår som ja gärna vill köpa.
hon hade ett ganska stort sår på ena frambenet som hon hade fått av att hon ramlat sa ägaren, en bit ovanför hoven var såret. nu vet ju inte jag ifall hon kanske har ett svagt framben sen födseln och därför ramlat.ägaren sa att hon har kontaktat veterinär och att allt var lugnt. altså när hon går så viker sig ena fram hoven bakåt. kan det vara att hon har ont av såret att det är därför det blir så?. eller varför går kon så knepigt. försvinner sånt eller är det behandling som gäller. kankse någon som vet.
fölet är bara en månad gammal.

Sv: föl med försvahat framben

I mina öron låter det som om sträcksenan är av.
Då får ungen dålig styrsel i hoven.
Dom kan till och med tippa framåt.

Köp inte ungen innan den är ordentligt undersökt av veterinär.

AM

tror att jag får avluta den påbörjade affären,eftersom ägaren inte tyckte att en veterinär koll var nödvändig. och att jag isåfall skulle stå för den kostnaden. brukar det inte vara ägaren som betalar sånt innan köpet? det trodde jag iallafall:confused:

nja, vem som ska betala brukar ha ganska mkt. med priset att göra. och vad man kommer överens om. är hästen billig så finns det kanske inga marginaler för tex. bes. kostnader.

jag har själv betalat dom flesta av mina pållars bes. eftersom jag vill ha dom kollade på klinik av "min" veterinär (handlar oftast av samma uppfödare)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 808
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här då jag inte vet vad jag ska göra längre. Har en häst med ett rejält ödem som går från bröstet...
Svar
1
· Visningar
3 005
Senast: skuggi
·
Hästvård min häst lyckades få ett relativt djup sår på sitt ena bakben. jag är väldigt dålig med hästanatomi men såret sitter (Satt) på...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: _jeanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025