fölförsäkring

Hej, jag har för mig att man kan göra det direkt men det krävs att ett ombud kommer ut och kollar på fölet. Om du har agria extra på ditt sto så gäller det på fölet oxå i 30 dagar och det täcker även medfödda fel på fölet då. Jag hade inte extra försäkring på mitt sto och då gällde inte min försäkring på fölet som föddes med grå starr och blev blind vid tre månaders ålder, jag fick stå för precis allt med undersökning, uppstallning i HBG och avlivning...

Tror du kan göra det efter den tredje levnadsdagen.
Är stoet täcknat där så får du 10% rabbat (Fick vi allafall)..
Men sen så kan man väll göra nåt innan födseln, med nån försäkring?.. :confused:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 335
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 874
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
502
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka