Följa med i bilen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare TurboDevil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 986
T

TurboDevil

Har fått höra från olika håll att det här med att ta med hunden i bilen när man ska någonstans är absolut tabu som hundägare. Tex. om jag ska åka och storhandla eller in en runda på stan så ska man som bra hundägare INTE ta med sina hundar för det är synd om dem att sitta i bilen. SJÄLVKLART menar jag ju då vädret tillåter. Tex på vintern eller på vår höst och temperaturerna håller sig på de låga graderna!!Har en leonberger tik och en landseer kille, båfa hundarna har ju duktigt med päls så risken för att de skulle frysa där i sina mysiga filtar har jag väldigt svårt att tro. Hundarna älskar att vara med i bilen dimper ner direkt i stort sätt och sover så gott så gott. Bryr sig inte om att människor går förbi och lyfter knappt på huvudet när vi kommer tillbaka för det sover djupt. Självklart måste man se från indivit till individ men jag upplever det som att mina hundar tycker om att vara med oss och att de är trygga och säkra i bilen. Min pojkväns ena arbetskollega tyckte däremot annat. Hunden skulle vara hemma själv eller så skulle man ha hundvakt där med basta. Så vad tycker allt klokt bukefolk om denna fråga? Kan en trygg hund som älskar sin bil få åka med i bilen eller ska den lämnas hemma?

Sv: Följa med i bilen?

Jag tycker också att hunden kan vara med i bilen om den trivs med det och vädret tillåter.

Däremot tror jag att min hund, som har tyckt att bilåkning är lite läskigt, trivs bättre hemma om det blir långa väntetider i bilen. Däremot korta stunder ser jag inga problem med.

Mina hundar lider av en lätt seperationsångest så de blir något stressade när det är själva hemma men i bilen är de cool lugna så jag förstår ju inte varför jag skulle "plåga" dem mer i bilen än om de går stressade hemma och mår dåligt. I bilen mår de ju bra och kan slappna av.

Min hund älskar att åka bil, så han brukar få följa med. Beror naturligtvis på vädret och hur lång tid det blir för honom i bilen men ska jag bara handla lite så brukar han få följa med.

Min hund följer med i bilen så ofta som möjligt för han älskar att vara i bilen. När vi kommer hem vill han helst inte kliva ur bilen:D

Jag tar med min om vädret tillåter.
Annars hundvakt, och så får jag samla ärendena så hunden är hos hundvakt hela dagen. Jag har ingen hundvakt i närheten som kan ställa upp en timme eller två, så det är följa med eller heldagar borta som gäller.

Mina hundar älskar att åka bil och följer med så fort det finns tillfälle.
Hellre det än lämna dom ensamna hemma.

Min hund kan inte vara hemma själv och åker därför alltid med i bilen om vädret tillåter. Hon ligger där så gott på sitt duntäcke och snarkar. Hon älskar sin bil och skulle kunna spendera hela dagen i bilen om det så behövs.

Vad härligt att höra att det inte bara jag som resonerar som jag gör. Tycker också vovvarna kan få åka med så länge hunden själv trivs med det och att vädret tillåter!!

Mina stannar hemma om jag ska och handla etc, de gillar inte att sitta ibilen när den står still. De förra ajg haft har följt med, om vädret tillåtit.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 430
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: __sofia__
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
499
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka