Folksam vs. Agria

Vad smart!
Du har händelsevis inte sparat din Excel-fil och skulle kunna maila den till mig? :angel:

/Majola
 
ja, den skulle jag också vilja se! :angel:
är inte så bra på excel....

Men hur är det om man vill byta bolag? Jag har haft min pålla försäkrad i Agria sedan jag köpte henne (1,5 år sedan) och det blev då ett nytecknande av försäkring. Om jag nu vill byta till Folksam, hur går det då om hon tex får benproblem som kanske fanns där innan jag bytte försäkring, får man ingen ersättning då?? :confused: :confused:
 
var inne på Folksam och tittade men kunde inte hitta priser för försäkringarna :confused: På Agrias hemsida kan man ju räkna ut vad försäkringen blir att kosta beroende på vad man har för häst och hur man vill försäkra men jag hittade inget sådant på Folksam :(
 
Nej, man måste ringa till dem! Men den som jag har pratat med var väldigt hjälpsam och trevlig! Det gällde i och för sig inte hästförsäkring, men hon lovade att skicka hem offerter med posten. Det gör de säkert med häst också.
 
Jag har valt Folksam då det i alla lägen för mig blir billigare, även om man måste köpa medicinerna på apoteket för egna pengar, man får ganska mkt för de 20% Agria inte ersätter.

Den medicin hästen får på klinik (dvs det veterinären ger) ersätter Folksam också.

Det finns också ett akutnr man kan ringa om hästen behöver avlivas BUMS.

Jag har även använt min försäkring utan problem och ska använda den igen bara veterinären fakturerar mig ngn gång...
 
Har just lärt mig någonting om dessa båda bolag.....

Agria är lätta att placera försäkringar hos, de tar in många, många utan att kolla särskilt noga.
Folksam gör en nogrann kontroll INNAN och sedan är det inte svårt att få ut sin ersättning när det väl blir dags.

Man får välja här om man vill krångla i början eller i slutet av försäkringsperioden......

Jag har lagt över alla mina (9) försäkringar till Folksam från Agria!
 
Jag är nöjd med Agria, har fått bra service, även när det varit skador som inte direktreglerats på klinik.

Jag tror att man är nöjd med de flesta bolag så länge allting flyter och det inte uppstår meningskiljaktigheter mellan kund och bolag.
 
Sv: Folksam vs. Agria

Tror vi har typ Trygg hansa på allt för utom hästen soms tår i agria
 
Sv: Folksam vs. Agria

Har bra erfarenhet av Agria, både när det gäller försäkring av hundar och hästar. Ser ingen anledning att flytta över hästen till Folksam.

Dock har jag två hundar i Folksam. Den ena hunden har varit sjuk en hel del och det har inte varit några problem alls med ersättningen.
 
Sv: Folksam vs. Agria

Jag har haft Folksam och varit mycket nöjd med dem. Min häst dömdes ut och det var inga problem alls med ersättning för all veterinärvård under de två år hästen hade "klippkort" på klinik. När hästen avlivades sköttes alla papper på ett föredömligt sätt. Jag kan varmt rekommendera Folksam.
 
Sv: Folksam vs. Agria

Jag har inget av bolagen men har flera bekanta som har dem, de som har Agria har haft stora problem varje gång det har varit något med någon häst, medans Folksam inte har krånglat en enda gång, själv funderar jag på byta till Folksam men jag tror nätan jag hellre skulle vara utan försäkring än ta Agria.
 
Sv: Folksam vs. Agria

Har ena hästen i Folksam (unghäst, hbl) och andra i Agria (avelssto, hbl) just för att respektive försäkring var billigast så. Villkoren skiljer inte mkt, men jag är mkt glad över Folksams 100% ersättning efter självrisken.
Bara bra erfaranheter av Folksam, har haft mkt med dem att göra med en gammal problemhäst.
Agria har jag aldrig behövt "använda", så där har jag inga kommentarer. Brukar dock säga att med all sponsring som Agria ger så vore det konstigt om inte deras premier var högre än de andras. Tycker man att det är en bra affärsidé, visst använd Agria.
 
Sv: Folksam vs. Agria

Har samtliga hästar i Folksam. Tycker deras villkor är bra samt har alltid blivit trevligt bemött vid telefonkontakt. Tycker det är suveränt att få autogiro månadsvis utan att det blir dyrare jmf årspremien. :bump:
 
Sv: Folksam vs. Agria

Folksam har ändrat vet ersättning det som var enkel innan är 50000:- nu och den som var dubbel är obegränsad.

Jag har Folksam och är supernöjd med att de ersätter 100% isället för 80%. Gillar att de har fast självrisk så att man vet vad man ska betala.
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 253
Senast: Cocos
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 679
Senast: Piranesi
·
Hundhälsa Min äldsta tik på 13 år har jag försäkrad i folksam. Tyvärr så sänks ju veterinärvårdsbeloppet när dom blir äldre hos folksam och jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 353
Senast: Is
·
Hästvård Försäkringarna blir ju bara dyrare och dyrare....! Själv har jag Agria och enligt senaste försäkringsbrevet kommer självrisken ligga...
Svar
8
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp