Fontän för katt (utbruten från Kattbilder #7)

20211104_193030.jpg


Jag har en sensor som gör att den bara slår på någon går förbi
 
@saule och @MJLee - hur är det att byta vatten i den? Den ser stadig ut men funderar på om det innebär att det blir lite tungt att byta vatten i den 😅
 
Jag använder en hink. Tar bort tornen och tömmer allt vatten i botten i hinken. Sedan diskar jag den kanske varje vecka - tio dagar. Nu har jag tyvärr inte diskmaskin, men annars kan man bara ställa in de olika delarna i maskinen.

Edit: Även när jag inte bytt vattnet på en vecka, eller mer! Så tycker jag det känns fräscht och rent.
 
Ja jag får väl erkänna att jag bara gör det en gång i veckan men jag upplever vattnet som fräscht hela tiden.
Det stod det på hemsidan att man behövde bara göra det så sällan så jag blev nyfiken om det kändes så också :up:

*delvis kl*
En kommentar skrev att vattnet skummade, vad tycker ni?
 
Som andra redan har berättat. Jag byter vattnet ca 1 gång i veckan. Tar då med mig fontänen till köket och diskar sen. Bär sedan tillbaka den och fyller den med en tillbringare. Aldrig varit med om att den skummar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 847
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp