För gammal

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare sandy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 700
Sv: För gammal

Ja, och jag hoppas att TS inte blir alltför förvirrad ;)

Hehe :p
Men jag fattar fortfarande inte dethär om jag vill att hon ska starta en LD clear round :confused:
Men MÅSTE jag starta en avdelning A innan eller kan hon under en tävling BARA starta avdelning B trots att ponnyn är äldre än unghäst?

Självfallet måste du aldrig starta avdelning A. Det räcker gott om den äldre ryttaren hoppar en eller två klasser i avdelning B. Bara skriv noga på anmälningen att ponnyn ska gå i avdelning B.

Är klassen t.ex. en LD bed Clear round och det inte finns avdelning B så torde även den äldre ryttaren få starta där. Nog för att TR är ologiskt men det blir nog för ologiskt annars ;)

Självfallet måste du aldrig starta avdelning A. Det räcker gott om den äldre ryttaren hoppar en eller två klasser i avdelning B. Bara skriv noga på anmälningen att ponnyn ska gå i avdelning B.

Är klassen t.ex. en LD bed Clear round och det inte finns avdelning B så torde även den äldre ryttaren få starta där. Nog för att TR är ologiskt men det blir nog för ologiskt annars ;)

Okej vad bra! :)
Vad glad jag blir :banana:

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 327
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 187
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II