För lite motion

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Trassel_tösen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 890
T

Trassel_tösen

Vad händer med en hund som får för lite motion?

/Louise

Sv: För lite motion

Överviktig, understimulerad, kan bli svårhanterlig, tappar gnistan, blir stel och får problem med lederna, får dålig päls.

Hoppas detta är en hypotetisk fråga??

Understimmulerad,bittersöndersaker,rastlös,lätt utråkad kan bli agressiv..Hur blir du själv när du har tråkigt?

Fet,utråkad, hitttar på olater tex en BC som är undertimulerad börjar valla familjens barn och dyl.

Många Labradorer blir med åldern inåtvända. Och utsatta för beundrande blickar för en sådan lugn hund vill alla ha till sina fina familjer *suck* själv vill jag gråta när jag ser en sådan Labrador :cry:

Min Labrador är 10 år med värdighet. Precis som en gammal Labrador ska vara. Hon gillar att lata sig och tar det lite lugnare än när hon var yngre, men händer det något så är hon på hugget och jäklar kommer det fram en korvskiva så genomför hon hela gympapasset snabbare än de flesta unghundar ;)

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 936
Senast: Puffindog
·
Hundträning Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr... 2
Svar
22
· Visningar
2 274
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
220
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka