för liten sadel=(

Sv: för liten sadel=(

Din häst har ju ändrat sig enormt i ryggen, därför rekommenderade jag andra sadlar sist. Då var han väldigt omusklad med en spetsig manke (=rakare bom behövs) men nu har han fått muskler kring manken och blivit lite mer svängd i ryggen (=behöver en mer svängd bom också pga musklerna kring manken)

Vad var det för bomvidd på den? Bild?

har ingen bild då kameran var med sambon skall prova lite sadlar nu ikväll skall kolla om jag får kameran då....

Jag skulle nog prova Dominus. Finns jättefina beg i vid bomvidder för runt 10.000:-. Superskön sadel att rida i!

Ser man ryggen på honom i verkligheten så är den ganska så rak och en svängd bom släpper bak.....

provade igår en globus clic som låg bra som även hästen trivdes jättebra.
tror dock jag skall testa deras nya crincle också o se hur den är då clicen var sådär för mig

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 723
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 425
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II