För litet stall

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag har två hästar på lösdrift, en D ponny och en travare, den ena ligghallen är 57 kvm och mycket högt i tak, sen har jag öppnat till den ursprungliga stallet som e på ca 15 kvm och max 2 meter högt i tak. När det är riktigt kallt och blåsigt föredrar hästarna det lilla gamla stallet men det är ju inte godkända mått där! Vad ska jag göra? Låta dom bestämma själva och låta dom gå in där när dom vill eller måste jag stänga till så dom bara kan använda den godkända ligghallen? Vad skulle ni göra?

Sv: För litet stall

Ha öppet i båda så kan dom själv bestämma vart dom vill gå in. Jag har två större uteboxar och och i den ena boxen är det(två boxar) av delat så dom kan stå inne båda hästarna men i var sin box. Och när det är öppet går C-ponnyn in i shettisens box och verkar tycka att det är helt ok.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 824
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 808
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 683
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka