För mkt bete!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare petra73
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 603
Sv: För mkt bete!!!

Ja funkar ju!! Nu e de så att ja har bete en bit ifrån stallet o de blir ett evigt springande me han,men vi har en liten rymmarhage som vi kallar de för så kanske ja kan ställa han där på natten...:)

Jo visst blir det lite spring...Har ca 600 meter till vår ena sommar hage och en km till den andra:angel: den tredje är närmast bara ca två hundra meter...

Men vad gör man inte för sina älsklingar:love:sen får man lite motion själv också:angel:

Trevligt :idea:
Från Globus kan jag nog få tag på om jag ber snällt i affären.
Hur tar man på den om man inte behöver grimma? :confused:

lånar tråden lite ...

alla som använt munkorg? hur har ni gjort?
jag har ingen möjlighet att ha min häst på mindre bete, & hon börjar se ut som en tunna? funderar på att ha den på henne på natten & låta henne gå utan på dagen . Skulle de funka tro?
hur pass mycket gräs får dom in i munkorgarna?

den mjuka från globus som man inte behövde grimma till?
skulle du vilja ta reda på var man kan köpa dom?

tacksam för svar /hon med fet häst

kl
En fråga till er som använder Globus munkorg.
Kan hästen verkligen röra käken ordentligt i sidled så att den kan mala gräset på rätt sätt eller blir rörelsen kortad? När jag tittar på hur den ser ut så ser den väldigt trång ut i sidled och då borde hästen bla slita sina tänder fel.
Ponnyn jag skrev om tidigare går med en hård munkorg (ja det finns nackdelar med en sådan också).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 108
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 754
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31