För stor?

Sv: För stor?

nej då, det är du inte!
min häst är ca 150cm och jag är 164cm, min fd medryttarhäst var 180cm och när jag red honom var jag 160cm :P

Min häst är 155 och jag 176...och jag tycker inte att jag är för stor så varför skulle du va det :)

Jag med!! Är 175 lång och har en häst som är 155 cm i manken. När jag rider så känns det verkligen proportionerligt, men på vissa (inte alla) kort så tycker jag att jag ser lite stor ut. Ingen annan håller med, så det är ju bara något jag fått för mig. Men det kändes skönt att höra din inställning, för inte f-n är vi för stora?

nej inte alls!
jag är 1.74 och rider en fux på 1.60

Någonting jag lärde mig när jag var mindre var att när hästen är lagom stor har man ungefär hakan vid manken. Sen beror det väl kanskse på hur hästen är byggd och hur långa ben eller rygg man har. Men du är definitivt inte för lång.

Nej då det tycker jag inte.. Då ska du se mig på min jag är 1,62 cm och han är 1,71 och jag ser ut som en pyggme på honom...

Jätte fin häst by the Way!

Min pålle är knappt 1,50 jag är 1.61 och dessutom har han kort rygg drar bara 125 cm i täcke. Så ibland kan jag känna mig stor på honom.:p

Jag är 170 och har en häst på 150 så det är nog inga problem.

Om du däremot känner dig stor, så kanske du ska byta häst. Det viktigaste är ju egnetligen att man sitter bra på hästen och känner att storleken passar en själv.
Förutsatt att man inte väljer en häst som är pytteliten förstårs.

Man får bättre sits, balans och ridning om man känner att hästen är i lagom storlek.

KL
Jag är 1,66 och mina hästar är 1,38 resp 1,39 (islandshästar).
Känner mig inte alls för stor.
Tycker du ser jättebra/lagom ut på din häst.
/Jezz

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 395
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 853
Senast: ako
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 917
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V