För tighta läderridstövlar..

Jenny1

Trådstartare
Jag har köpt ett par begagnade läderridstövlar, de är jättefina, men det finns ett krux... De är för tighta över vaderna för mig.. :o Jag får inte ens på mig dem ordentligt, de är supersmala.. Kan en skomakare fixa det eller ska jag försöka sälja stövlarna igen?? Någon som vet hur mycket de kan lästa ut skaftet?

Sv: För tighta läderridstövlar..

Min sadelmakare kan töja skaften, och även sätta i dragkedja för att göra dem större.

Man kan generellt lästa ut 1,5-2 cm om det är bra läder.

Det är ett par Cavallo, så det borde väl vara bra läder!? Då behöver jag inte ge upp alltså, utan kan ta med dem till skomakaren!!

Gå och prata med en DUKTIG först, sen kan du bestämma om du vill sälja!

Hur vet jag vem som är duktig då?? Kanske borde ringa runt och höra hur det låter när jag pratar med dem först. Annars kanske jag skulle göra resan till Tärnsjö sadelmakeri, de borde ju vara duktiga, om de nu åtar sig sådant..

Slänger in en fråga om sadelmakare, vet ni vad det kostar att byta ut dragkedjan på ridstövlar? Min ena stövels kedja har gått sönder.. :(

Cavallo går att lästa ut, gjorde det med mina idag, se bara till att inte ta för mycket, mina blev nog på gränsen till för mycket utlästade..

tycker du ska försöka undvika att sätta i en dragkedja i stövlarna
att lästa ut som brukar gå på 4-600:-

gå inte till nån sko eller nyckelservice butik utan försök att hitta en riktig skomakare,

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 211
Senast: Digbil
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 018
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka