Har IKEA kvar sin 25-år garanti på sängar?
Jag bytte min eftersom den sackat i mitten. Inga bekymmer alls eftersom jag råkad ha kvittot kvar. Hemkörning och bortforsling av den gamla (typ 5 år)
Det är 10 år på den jag köpte till kontoret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har IKEA kvar sin 25-år garanti på sängar?
Jag bytte min eftersom den sackat i mitten. Inga bekymmer alls eftersom jag råkad ha kvittot kvar. Hemkörning och bortforsling av den gamla (typ 5 år)
De har 10 år, vilket är ungefär livslängden på en säng därifrån.Har IKEA kvar sin 25-år garanti på sängar?
Är ju inte sängen (stommen) som är problemet här, utan det madrassen. Gå runt i lite olika möbelaffärer och be om att få prov ligga deras olika fasta varianter, så hittar du snart en madrass som passar dig till bråkdelen av vad en ny säng(stomme) kostar.
Sälj sängen och köp en billig? IKEA tycker jag alltid fungerat för mig och möjligheterna att byta ut en billig säng är ju roligare.
Men du tycker ju hela tiden att sängarna är för mjuka så jag har ett ännu bättre tips (som du kommer tycka är dåligtför alla tycker det är helknäppt) . Vi hade futon på landet (köpte som student) och min man insåg att det var helt awesome för ryggen efter några år så vi köpte en hem också. Vi har den lite fult nog på en IKEA ram med ribbotten under, men det kanske får utvecklas till ngt annat ngn gång. Det är inte dyrt jämfört med en fin dyr säng.
Vi köpte inte madrassen på ngt ställe som säljer andra möbler än futons, eller ngt ställe som kallar futon för bäddsoffa (som typ jotex, eller ikea, eller jollyroom eller vad de heter). Den tog lite tid på sig att komma och man måste vända den och rulla den då och då men den är helt awesome. Mjuk på ytan och stenhård i övrigt. Inget svikt alls. Ingen sjösjuka om ens man vänder sig. (vi hade tjock bäddmadrass över först, men min man tyckte det var för mjukt så nu har vi bara ett madrassskydd, valde typ ingen latex eller liknande i. Kanske köpte vi här https://www.futonwerk.eu/sv men är inte 100 på det. Min första köpte pappa på NK som då hade en Futon affär. Men det märket finns nog inte längre. Man tittar på rubrik futon inte matress osv.)
Vi köpte SKOTTERUD! Ville egentligen ha en STUVLAND men den resårbotten blev alldeles för hög för att passa in i sängramen.
Jag har alltid haft olika resårbottnar från IKEA och tycker att de hållit bra och varit sköna.