Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade nog tyckt att maken får hitta på något eftersom det är han som efterfrågar
Äggsallad?Vi skall äta matjesill och poatis med gäster. Vad kan jag ha för "för tuggg"som maken säger? Funderade på gubbröra på knäckebröd? Så det är lite pyssel innan alla gästerna kommer.
Med vänlig hälsning
pudlan
Jag hade nog tyckt att maken får hitta på något eftersom det är han som efterfrågar
Äggsallad?
Koka ägg och skär i bitar, inte för smått. Blanda 50/50 creme fraiche och majonäs och ha i rejält med röd rom/kaviar. Vänd ner äggbitarna i geggan. Obs - Geggan sväljer mer ägg än man tror.
Rosta formbröd, skär i trekanter och lägg en klick röra på.
Ohyggligt enkelt att göra och dito gott!
Gubbröra funkar alltidkanske också laxrullar med pepparrotsfyllning (beroende på vad ni ska äta senare). De är ju superenkla att ha färdiga i kylen.
Han kallar det för tugginte han som efter frågat för tugget.
Mvh
Pudlan
Vi skall äta matjesill och poatis med gäster. Vad kan jag ha för "för tuggg"som maken säger? Funderade på gubbröra på knäckebröd? Så det är lite pyssel innan alla gästerna kommer.
Med vänlig hälsning
pudlan
Gubbröra funkar alltidkanske också laxrullar med pepparrotsfyllning (beroende på vad ni ska äta senare). De är ju superenkla att ha färdiga i kylen.
Helt OT, men med den särskrivningen blir det något helt annat än förtugg, vilket jag misstänker är vad som avses,
Får du tag på ljusugnsbröd så är det som gjort för att lägga gubbröra ovanpå!
Jag röstar också för gubbröra på något hårt bröd, kanske de tunna långsmala kumminkexen(!) som bl a ICA säljer.
Kompletterande maltdryck var tänkt att bli en ekologisk ljus lager med gott om amerikansk humle, bruks-ölfavoriten (1454). Men med rådande väderutsikter känns ljus lager litet malplacerat; det blir något mörkare och mulligare istället. Sannolikt den smakrika men välavvägda (89688), möjligen (89067) eller helt enkelt den alkoholsvagare lågoddsaren (1606). De av oss som vill avstå alkohol helt får (11994), ett av de mer öl-lika icke-ölen.
Vi skall äta matjesill och poatis med gäster. Vad kan jag ha för "för tuggg"som maken säger? Funderade på gubbröra på knäckebröd? Så det är lite pyssel innan alla gästerna kommer.
Med vänlig hälsning
pudlan
Hehe... ska du äta upp gästerna?![]()
Potatis med gäster?
HeheFniss den var fin!
Med vänlig hälsning
Pudlan
Hehe
Kunde inte låta bli
![]()