För vida stövlar?

Solponny

Trådstartare
Har hittat ett par nästan nya stövlar till ett väldigt bra pris. Problemet är att de är 1.5-2 cm för vida i vaden. Om man rider med för vida stövlar, kommer det synas/kännas eller finns det någon annan nackdel?

Sv: För vida stövlar?

Du kan sy in dem hos skomakare. Hela stövelns funktion försvinner ju om de är så pass mkt förstora.

Sv: För vida stövlar?

Okej, då skippar jag dom då tror jag. Dom blir ju inte lika billiga längre om jag syr in dom, kostar 400 kr per stövel hos min skomakare...

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
633
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka