Föräldrapenning igen...

Cambrie

Trådstartare
Hatar denna byråkrati:devil: Försöker begära föräldrapenning på deras hemsida. Men det står att man inte kan begära det... Hur gör man för att begära det då?

Sv: Föräldrapenning igen...

Har du gjort anmälan först då??Det måste man göra innan begäran, anmälan ska vara inne senast den dagen du vill börja ta ut f-penningen.

fast man måste ju först anmäla på fk hemsida(klicka i rutan för vilket barn det gäller även om man bara har ett...) att man tänker begära fp och sen begära.

Jag klickade bara på begära, sen i rutan för "Barn med BF 100112" eftersom jag gjorde de innan Tilde var född, sen nästa och då kom jag till sidan man väljer vilka datum, vilka veckodagar och vilken typ av fp (sgi eller lägstanivå)

Ja, anmäld lär jag väl vara? Jag har ju fått havandeskapspenning och så, nåt är inskickat till fk i alla fall, vad menar ni ska in för lapp?

När jag trycker på begär havandeskapspenning får jag bara upp en sida där det står att tjänsten ej är i bruk?

Ok... Nu hittade jag rätt tror jag... Men jag har fortfarande en fråga... När man begär så ska man begära för sju dagar i veckan då för det kan man ju göra uppenbarligen? Eller fem dagar som en arbetsvecka är? Och jag vet ju inte hur länge jag vill vara mammaledig, kan jag begära i omgångar eller måste jag begära hela perioden på en gång?

Du begär för så många dagar du vill ha betalat, jag tog i snitt ut 4 dagar.

Du kan begära i omgångar, jag bokade för två månader i taget ungefär :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
750
Senast: Manji
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: Dunet
·
Småbarn Min fyraåring har en längre tid upplevts lite trött. Vi har frågat om det hos vårdcentralen när han varit där i andra ärenden men det... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 815
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31